آب هندوانه نوشیدنی تابستانه با فواید گوناگون

آب هندوانه نوشیدنی تابستانه با فواید گوناگون

یکی از نوشیدنی های پر طرفدار تابستانه، آب هندوانه است. این نوشیدنی علاوه بر طعم بسیار دلنشینی که دارد، دارای خواص فراوانی نیز می باشد.

آب هندوانه، همانطور که از نامش مشخص از هندوانه تهیه می شود. آب هندوانه دارای مواد مغذی بسیاری می باشد. به طور مثال یک فنجان آب هندوانه دارای میزان بالایی از ویتامین C و ویتامین A است که می تواند ۳۰٪ و ۲۵٪ از نیاز روزانه شما را به این ویتامین ها تامین کند. آب هندوانه همچنین دارای ​​پتاسیم، فیبر غذایی، کلسیم، آهن و پروتئین و آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن، بتا کاروتن، اسیدهای آمینه و فلاونوئیدها است. همچنین در یک فنجان از این نوشیدنی ۷۰ کالری وجود دارد.

آب هندوانه دارای مزایایی چون جلوگیری از سرطان، کاهش التهاب و کاهش وزن، زیبایی پوست، بهبود سلامت کلیه، بهبود فرآیندهای گوارشی و افزایش دید می باشد.

مراقبت از پوست :

هندوانه دارای لیکوپن و کاروتنوئید می باشد از این رو یک نوشیدنی ضد پیری معرفی می شود. از طرفی این آب می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند و چین و چروک ها، لکه های قرمز و … را کاهش دهد.

کاهش وزن :

این نوشیدنی کم کالری و کم چرب می تواند در حالی که ترکیبات تقویت کننده متابولیسم و ​​ آنتی اکسیدان ها را به بدن شما انتقال دهد، با چربی سوزی سبب کاهش وزن شما نیز بشود.

کاهش التهاب :

تحقیقات نشان می دهد هندوانه دارای ترکیبات ضد التهابی به نام تریترپروئید است. همچنین هندوانه حاوی بتا کاروتن و لیکوپن می باشد که از آرتریت و سایر مشکلات التهابی جلوگیری می کند.

بهبود دید :

لیکوپن در سطوح بسیار بالایی در این نوشیدنی یافت می شود . لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش استرس اکسیداتیو است، از این جهت از بسیاری از بیماری های چشمی جلوگیری می کند.

جلوگیری از سرطان :

فلاونوئیدها و کاروتنوئیدهای موجود در این میوه قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد هستند، از این رو از جهش های سلولی و پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می شود.

مضرات آب هندوانه :

مصرف بیش از حد آب هندوانه می تواند خطراتی از جمله عوارض قلبی عروقی و واکنش های آلرژیک را به دنبال داشته باشد.
آب هندوانه نباید توسط بیماران دیابتی مصرف شود، زیرا حاوی قندهای طبیعی بسیار زیادی می باشد که می تواند به افزایش قند خون منجر شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید