با خواص جادویی لبو آشنا شوید

با خواص جادویی لبو آشنا شوید

لبو میوه ای به رنگ قرمز تا بنفش می باشد . این میوه دارای طعمی شیذین بوده و یک میان وعده فوق العاده محسوب می شود . این میوه برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است . در این مطلب با خواص لبو بیشتر آشنا خواهیم شد .


آب لبو دارای خواص بی نظیری است . این ماده غذایی دارای کالری کم ، آنتی اکسیدان مواد معدنی (سدیم ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن و … ) می باشد .

هضم راحت غذا :

آب لبو دارای فیبر بالایی می باشد . این فیبر بالا موجب هضم راحت تر غذا می شود . همچنین وجود فیبر درلبو موجب جلوگیری از یبوست می شود . نظم در عملکرد دستگاه گوارش موجب عملکرد بهتر روده ها می شود . در نتیجه سوزش سردل ، نفخ ، هیپوکلریدری را دیگر تجربه نخواهید کرد .

سلامت کبد :

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان به خصوص گلوتاتیون می باشد . آب لبو موجب جلوگیری از آسیب کبد می شود . آب این میوه دارای خواص ضد سموم دارد ، از این رو موجب سالم ماندن کبد می شود .

درمان کم خونی :

این میوه دارای آهن بوده و سطح هموگلوبین را در بدن افزایش می دهد . در نتیجه برای درمان کم خونی بسیار موثر است . این میوه همچنین موجب افزایش گلبول قرمز در خون می شود . از این رو این میوه موجب جلوگیری از خستگی ، سرگیجه ، بی قراری ، بی خوابی ناشی از کم خونی می شود .

 

آب لبو

 

کاهش التهاب :

آب لبو تا حد زیادی تورم ، سوزش ، قرمزی ، درد و … ناشی از التهاب را کاهش می دهد . گفته می شود در این گیاه رنگدانه ای های آنتی اکسیدانی وجود دارد که با التهابات مبارزه می کند .

خاصیت ضد سرطانی :

آب لبو دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد . مطالعات نشان می دهد این ماده غذایی سبب از بین بردن تومور های سرطانی می شود . همچنین این میوه موادی در بدن تولید می کند که با سرطان پستان ، خون ، معده ، روده بزرگ ، پروستات ، بیضه و پوست مبارزه می کند .

تقویت بدن :

آب این میوه موجب بهبود گردش خون در بدن می شود . بهبود گردش خون در بدن موجب عملکرد بهتر اندام های مختلف بدن می شود .

بهبود حافظه :

آب لب موجب بهبود عملکرد مغز می شود . این میوه موجب تقویت حافظه نیز می شود . این میوه از آسیب های ناشی از کهولت سن جلوگیری می کند و از آلزایمر پیشگیری می کند .

افزایش سلامت قلب و عروق :

نیترات موجب در این میوه موجب گشاد شدن عروق می شود . باز شدن عروق موجب تنظیم فشار خون می شود .

این موارد تنها بخشی از خواص لبو می باشد . در مصرف این میوه اعتدال را نیز رعایت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید