تهیه ماسک آووکادو خانگی برای تقویت پوست صورت

تهیه ماسک آووکادو خانگی برای تقویت پوست صورت

آووکادو میوه ای نام آشنا با خواص فراوان می باشد. ماسک آووکادو یکی از ماسک های بسیار مفید برای پوست صورت می باشد.


ماسک آووکادو می تواند طراوات و زیبایی خاصی به پوست شما هدیه دهد. آووکادو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین A، B، K و E است که می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند.  این ماسک دارای فواید گوناگونی می باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

مرطوب کننده :

با توجه به آنچه که در ماسک صورت آووکادو وجود، می توان آن را یک راه عالی برای مرطوب کردن پوست خشک دانست. وجود عسل و اسیدهای چرب امگا ۳ در این ماسک می توانند رطوبت به حفظ رطوبت پوست شما کمک کنند.

درمان جوش و آکنه :

با توجه به خاصیت آرام بخش و ضد التهابی آووکادو، افراد مبتلا به آکنه یا سایر بیماری های التهابی پوست در صورت خود می توانند از این ماسک استفاده کنند. این ماسک  حاوی ویتامین A، B، K و Eمی باشد که می تواند به کاهش علائم پسوریازیس، اگزما، روده بزرگ و آکنه کمک کند.

کاهش چربی پوست :

اگر پوست شما دارای چربی بیش از حد می باشد، استفاده از ماسک آووکادو یکبار در هفته می تواند به شما کمک کند که سطح چربی روی پوستتان کاهش یابد. از این رو خطر ایجاد جوش روی صورتتان نیز کاهش می یابد.

جلوگیری از چروک ها :

اثرات آنتی اکسیدانی این ماسک می تواند به از بین بردن استرس اکسیداتیو و به حداقل رساندن چین و چروک کمک کند. همچنین می تواند کشش پوست را افزایش دهد تا شما جوانتر به نظر برسید.

طرز تهیه ماسک آواکادو :

تهیه این ماسک بسیار ساده می باشد. بدین منظور به مواد زیر نیاز دارید.
 1آووکادو
 1 تخم مرغ
 1/2 قاشق غذاخوری آب لیمو
 1 قاشق غذاخوری عسل

پوست آواکادو را جدا کنید. سپس به صورت پوره در آورید. تخم مرغ، آب لیمو و عسل را باهم مخلوط کنید. آووکادو را نیز به آن اضافه کرده و مخلطو کنید.

پوست خود را تمیز و خشک کنید. سپس تمام سطح پوستتان را با این ماسک بپوشانید. بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید