جوشانده برگ زیتون

جوشانده برگ زیتون

برگ  زیتون همانند روغن زیتون که برای همگان نام آشنا می باشد ، دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . در برگ های زیتون ترکیبات و موادی موجود است که از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شد .

یکی از ترکیبات ارزشمند موجود در برگ زیتون ، فیتوکمیکال ها هستند . فیتوکمیکال ها ، ترکیبات شیمیایی هستند که در گیاهان یافت می شوند و از گیاه در برابر بیماری و آفت ها، محافظت می کنند . برگ زیتون نیز دارای گلوکزید ، ‌مواد قندی ، مواد تلخ ، کلروفیل ، اسید گالیک ، تائن ، موم و مانیت می باشد .

خواص برگ زیتون :

– جلوگیری از سرطان ؛ تاکنون خواص ضد سرطانی این گیاه که روی موش های آزمایشگاهی تست شده است موجب کوچک شدن تورمور های مغزی شده و همچنین مواد موجود در این گیاه برای سرطان سینه بسیار مفید می باشد .
– ضد باکتری و ضد ویروس
– خاصیت ضد التهاب
– تب‌ بر
– ترمیم زخم
– زخم دهان
– دیابت ؛ استفاده از جوشانده برگ درخت زیتون
– تراکم استخوان


– برگ درخت زیتون همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و ازفعالیت رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند . تخریب تولید DNA می شوند . اگر تولید DNA دچار اختلال شود ، سلول های بدن رو به پیری می روند .
– کاهش وزن ؛ در تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته بیانگر این است که مصرف یک فنجان قهوه با عصاره برگ زیتون با افزایش وزن و چاقی مبارزه می کند اما هنوز نمی توان با اطمینان این را بیان کرد .
– کاهش فشار خون ؛ ، برگ های زیتون رگ های خونی رو گشاد کرده و موجب پایین اومدن فشار خون می شود . همچنین از تشکیل لخته خون در رگ ها جلوگیری می کند .
– کاهش کلسترول ؛ برگ درخت زیتون از طریق جلوگیری از اکسید شدن کلسترول ، از تشکیل کلسترول بد ( LDL ) در بدن جلوگیری کرده و این موجب می شود کسترول بد در بدن ایجاد نشود .
– سرماخوردگی ؛ چون برگ زیتون دارای خواصی است که با ویروس ها مبارزه می کند به همین سبب برای بیماری های ویروسی بسیار مناسب می باشد .
– تبخال ؛ چون برگ زیتون دارای خواصی است که با ویروس ها مبارزه می کند به همین سبب برای بیماری های ویروسی بسیار مناسب می باشد .

 

 

مضرات برگ زیتون :

این گیاه برای افراد با فشار خون پایین مضر می باشد و این افراد باید در مصرف آن احتیاط کنند . برگ درخت زیتون ممکن است برخی دارو های شیمیایی نیز در تداخل باشد .

طرز مصرف برگ زیتون :

برای تهیه جوشانده برگ زیتون  8 عدد برگ درخت زیتون را با یک استکان آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید  به مدت ۱۰ -۱۵ دقیقه بجوشد و حجم آن کم شود سپس مقداری با قند شیرین کرده زیرا برگ زیتون اندکی تلخ است و میل کنید .
همچنین می توانید برگ درخت زیتون را مانند چای دم کرده و میل کنید .

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید