خواص آویشن ، ادویه ای در خانه شما

خواص آویشن ، ادویه ای در خانه شما

آویشن گیاهی از خانواده نعنا می باشد . از این رو حتی تشخیص این دوتا بسیار سخت می باشد . این گیاه انواع گوناگونی دارد وتاکنون ۴۰۰ گونه از این گیاه شناسایی شده است .

در یونان باستان از این گیاه به عنوان بخور نیز استفاده می شده است . این گیاه به عنوان یک طعم دهنده به غذا نیز استفاده می شود . از این رو خواص آویشن برای درمان انواع مشکلات نیز مفید می باشد .

آویشن داری فواید بسیاری می باشد . از جمله خواص آویشن ضد باکتری بوده و برای درمان آکنه و فشار خون بسیار مناسب است .

فشار خون :

این گیاه به طرز قابل توجهی موجب کاهش ضربان قلب می شود . این گیاه همچنین کلسترول را کاهش داده و از این رو سبب کاهش فشار خون می شود .

کاهش سرفه :

اسانس آویشن برای درمان سرفه بسیار مناسب است . ترکیب آویشن و برگ پیچک برای کاهش سرفه و کاهش علائم برونشیت بسیار مناسب است . در زمان گلودرد می توانید از دمنوش آویشن استفاده کنید .

افزایش ایمنی بدن :

آویشن دارای ویتامین C و ویتامین A می باشد . از این رو برای تقویت بدن استفاده می شود . آویشن به شما کمک می کند تا سلامت بدنتان را به دست بیاورید .

ضدعفونی کننده :

آویشن یک ضد عفونی کننده طبیعی می باشد .  از این رو می توانید از آویشن برای از بین بردن انواع میکروب و … استفاده کنید .

بوی خوب:

این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده ای که دارد . از این رو این گیاه برای خوشبو کردن دهان و دندان بسیار مفید است .

بهبود خلق و خو :

از جمله خواص آویشن بهبود خلق و خو می باشد . این گیاه سبب آرامش بخشی شده و در بهبود خلق و خو بسیار موثر است . مصرف منظم این گیاه سبب ایجاد اثرات مثبت در شما می شود .

 

خواص آویشن

طرز مصرف :

شما می توانید آویشن را به عنون یک طعم دهنده به انواع غذا چون ماکارونی ، پیتزا و … اضافه کنید و از خواص آویشن استفاده کنید .
از این گیاه می توانید دمنوشی تهیه کرده و میل کنید .

برای خرید این گیاه دارویی می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید .

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید