خواص بادام و آجیل

خواص بادام و آجیل

آجیل یکی از تنقلاتی است که طرفداران بسیار دارد اما به سبب دارا بودن چربی بالا از خوردن آن خودداری می کنند . از طرف دیگر آجیل و بادام دارای فواید بسیاری است که در این مطلب با خواص بادام بیشتر آشنا می شویم .


گفته می شود حتی از بادام در صبحانه استفاده شود . جای تعجب نیست که بادام در طی قرن ها بخشی جدایی ناپذیر از داروهای خانگی است .

خواص بادام :

– بهبود چربی خون :
اخیرا تحقیقات نشان می دهد که بادام ها روش عالی برای افزایش سطح HDL خون (کلسترول خوب) و حفظ سطح LDL خون پایین (کلسترول بد) هستند .

– تقویت سیستم ایمنی بدن :
بادام با قلیایی کردن بدن ، توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ها را افزایش می دهد . از این رو قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد .

– سیستم گوارشی سالم :
بادام دارای فیبر بالایی است . مصرف هر چهار تا پنج آجیل بادام می تواند یک درمان مؤثر برای مشکلات گوارشی مانند یبوست باشد . علاوه بر این، از آنجا که فیبر به مواد غذایی کمک می کند تا در کنار دستگاه گوارش هموار شود ، سیستم گوارش را تمیز می کند و خطر ابتلا به سرطان روده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

– قلب سالم :
بادام، تقریبا مانند جادویی در قلب انسان کار می کند . منیزیم موجود در بادام به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد ، در حالی که ویتامین E آن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که موجب سالم ماندن قلب می شود .

– جنین سالم :
استفاده از بادام در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به نقایص زودرس نوزادان را کاهش دهد .

– تقویت مغز :
یکی دیگر از خواص بادام و آجیل تقویت مغز است . بادام موجب تقویت مغز و قدرت ذهنی می شود . این آجیل همچنین با تقویت مغز از آلزایمر جلوگیری می کند .

آجیل همچنین موجب افزایش انرژی شده و برای افراد ورزشکار بسیار مفید است .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید