خواص زنیان در طب سنتی

خواص زنیان در طب سنتی

خواص زنیان بیشمار می باشد . این گیاه علفی طبیعتی گرم و خشک دارد .

زنیان بوته ای بوده و بومی ایران می باشد . در زیر با برخی از خواص زنیان آشنا می شویم .

درد معده :

برای تسکین در معده خود می توانید به راحتی می توانید چند دانه زنیان را بجوید . از دانه یا پودر آن می توانید در انواع غذا ها استفاده کنید .

یبوست :

زنیان یکی از گیاهان بسیار تاثیر گذار برای درمان یبوست می باشد . بدین منظور می توانید از دم کرده دانه های این گیاه استفاده کنید .

سنگ کلیه :

یکی از خواص زنیان ، درمان سنگ کلیه می باشد . دانه های این گیاه می تواند برای کاهش التهابات کلیه بسیار مفید باشد .

آسم :

مصرف دمنوش حاصل از دانه این گیاه برای درمان سرفه و دفع خلط بسیار موثر است . این دمنوش برای کاهش آسم و درمان آن نیز بسیار موثر می باشد .

بهبود دهان و دندان :

دانه زنیان برای درمان درد دندان بسیار مفید است . می توانید نخ دندان خود را آغشته به روغن میخک ، آب و روغن زنیان کرده و استفاده کنید . این راحت ترین راه برای ضد عفونی کردن دهان است .
مصرف دمنوش زنیان برای خلاصی از بوی بد دهان نیز بسیار موثر است .

خواص زنیان

ضد خارش ، جوش و اگزما :

از پودر دانه زنیان و آب گرم خمیری تهیه کنید . این خمیر را بر روی هر قسمت از بدن که آسیب دیده است قرار دهید . همچنین می توانید هر قسمت از بدن را که آسیب دیده با دمنوش دانه زنیان بشویید . برای کسب نتیجه بهتر می توانید دم کرده دانه زنیان را با آب لیمو مخلوط کنید و روی محل بزنید .

هضم غذا :

دانه زنیان برای رفع مشکلات گوارشی بسیار موثر است . از این رو کافی است ۱ قاشق غذا خوری دانه زنیان را با شکر مخلوط کرده و میل کنید . این مخلوط برای رفع مشکلات گوارشی بسیار موثر است .

آرتروز :

روغن دانه زنیان برای رفع مشکلات مفاصل بسیار موثر است . بدین منظور کافی است روغن دانه زنیان را روی محل مورد نظر ماساژ دهید .

اسهال :

دانه زنیان برای درمان اسهال و اسهال خونی بسیار موثر است . از این کافی است دم کرده ای از دانه زنیان تهیه کنید . برای تهیه دم کرده زنیان ، مقداری از دانه زنیان را به همراه آب جوش دم کنید . از این دمنوش به مدت دوبار در روز استفاده کنید .

این مواد تنها برخی از خواص زنیان می باشد . زنیان دارای فواید بسیاری می باشد . این گیاه هیچگونه عوارض جانبی ندارد . از مصرف بی رویه هر گیاه دارویی خودداری کنید . مصرف بی رویه این گیاه برای افرادی که طبع گرم و خشک دارند توصیه نمی شود .

برای خرید این گیاه دارویی می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت سایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید