خواص چای زرد چیست

خواص چای زرد چیست

چای زرد یکی از انواع چای در جهان می باشد . آیا کسی هست که هنوز پی به خواص چای زرد نبرده باشد؟


چای زرد منحصرا در چین تهیه شده است و روند آماده سازی مشابه با چای سیاه دارد . برای این چای فرایند اکسیداسیون به مدت ۲ تا ۳ روز ممکن است طول بکشد . بسیاری معتقدند که چای زرد از چای سبز نیز سالم تر است . خواص چای زرد در برخی خواص با انواع دیگر چای مشابه است و در برخی دیگر نیز قوی تر یا متفاوت است . در زیر به توضیح مختصری از برخی از خواص چای زرد می پردازیم .

مزایای چای زرد عبارتند از: کاهش وزن، بهبود پوست ، افزایش اشتها ، سم زدایی بدن ، محافظت از قلب و تنظیم هضم و …

مراقبت از پوست:

چای زرد دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها همانند چای سبز است . چای زرد راهی عالی برای کاهش نشانه های پیری و ایجاد چین و چروک، لکه های سنی، لکه های قرمز و زخم است .

کاهش وزن :

شواهد نشان می دهد که این چای به عنوان یک نوشیدنی عالی با توجه به خواص تحریک کننده آن است . این بدان معنی است که این چای می تواند سبب چربی سوزی شده و وزن بدنتان را تنظیم کند .

کمک به هضم :

خواص ضد التهابی این چای می تواند به کاهش اختلالات روده کمک کند و حرکات روده شما، جهت جلوگیری از نشانه های اسهال و یبوست تنظیم کند .

دیابت :

کاتئیکین ها و آنتی اکسیدان های موجود در این چای به بهبود انتشار گلوکز و انسولین در بدن کمک می کنند که خبر خوبی برای بیماران دیابتی و افرادی است که در معرض خطر بیماری این بیماری قرار دارند ، است .

سلامت قلب :

کاهش میزان پلاک و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز می تواند به جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی و همچنین بیماری قلبی عروقی کمک کند .

جلوگیری از سرطان :


فلاونول و ترکیبات پلی فنل موجود در چای زرد دارای خواص ضد سرطان هستند و می تواند خطر ابتلا به سرطان را با نابودی رادیکال های آزاد در بدن کاهش دهند .

مضرات

چای زرد می تواند دارای عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون ، اضطراب و عصبی بودنو همچنین التهاب دستگاه گوارش و گلوکوم باشد .
همانند دیگر چای ، چای زرد حاوی کافئین است کهمقدار بیش از حد این چای هورمون های استرس و فشار خون را افزایش می دهد که می تواند منجر به نگرانی و اختلالات اضطرابی شود .  مصرف بیش از حد این چای ممکن است موجب اسهال و درد معده شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید