خواص چای سبز برای پوست و مو

خواص چای سبز برای پوست و مو

چای سبز یکی از ارقام چای می باشد که محبوبیت ویژه ای دارد. چای سبز دارای خواص فراوانی برای پوست و مو می باشد که در این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت.


چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. چای سبز به سبب نحوه فرآوری متفاوت با دیگر انواع چای، دارای خواص متفاوت می باشد. چای سبز دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد.

خواص چای سبز برای پوست و مو شامل اثرات ضد پیری، کاهش جوش و آکنه و تحریک رشد مو می باشد.

رنگ و ظاهر پوست :

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می تواند گردش خون را تحریک کنند، که اکسیژن را به پوست می رساند. بنابراین پوست شما رنگ بسیار بهتری به خود می گیرد.

ضد پیری :

چای سبز دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد، از این رو استرس اکسیداتیو کاهش می یابد. در نتیجه این فرایند چین و چروک، لکه های قدیمی و لکه های قرمز روی پوست به مرور ناپدید می شوند.

مرطوب کننده پوست :

اگر چای سبز را به طور موضعی به چهره و پوست خشک یا ملتهب خود آغشته کنید، مواد تشکیل دهنده فعال موجود در آن سبب کاهش التهاب پوست می شود. از این پوست شما نرم تر می شود.

جوش و آکنه :

یکی از خواص چای سبز برای پوست و مو تاثیر آن بر کاهش جوش های صورت می باشد. آنتی اکسیدان ها و اثرات ضد باکتریایی چای سبز می تواند خارش، سوزش، جوش و آکنه را از بین ببرد و به از بین بردن بسیاری از سموم در پوست کمک به سزایی می کند.

سیاهی دور چشم :

آغشته کردن پوست اطراف چشم به چای سبز سبب کاهش سیاهی دور چشم می شود.

شوره سر :

آغشته کردن پوست سرتان بخصوص در نزدیکی ریشه موها دارای فواید بسیار ویژه ای می باشد. چای سبز باعث تحریک فولیکولها  در نتیجه سبب افزایش رشد مو می شود. همچنین باعث کاهش ریزش مو و شوره سر می شود.

 

برای خرید چای سبز و انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید