درمان جوش صورت با استفاده از انواع ماسک عسل

درمان جوش صورت با استفاده از انواع ماسک عسل

قرن ها ، مردم از ماسک های عسل به عنوان درمان آکنه استفاده کرده اند . ماسک عسل همچنین  برای درمان زخم ، جای جوش استفاده می شود .

در ماسک عسل می توان از گیاهان دارویی نیز استفاده کرد . در مطلب قصد داریم به جنبه های مختلف ماسک عسل بپردازیم .
استفاده از ماسک عسل برای درمان آکنه به عنوان یک درمان خانگی بسیار محبوب است . اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای درمان آکنه  هستید و از داروهای شیمیایی پاسخی نگرفته اید ، ماسک عسل یک انتخاب بسیار مناسب است .برای دردرمان آکنه شما باید اول به این نکته توجه کنید که علل ایجاد آکنه روی پوست شما چیست .  

علل آکنه:

آکنه می تواند علل گوناگونی داشته باشد . وجود چربی بیش از حد زیر پوست ، غدد لنفاوی ، بیماری های مختلف ، گرد و غبار روی پوست و … از جمله عوامل آکنه است . پس از آنکه علت وجود آکنه را دریافتید و متوجه شدید که تنها یک عارضه پوستی بوده و به بیماری های دیگر ارتباط ندارد می توانید با استفاده از ماسک های زیر به درمان آکنه کمک کنید .
در اینجا نمونه هایی از ماسک ها، همراه با دستور العمل های آنها، علائم، نوع پوستی که آنها به طور خاص برای آن استفاده می شود وجود دارد .

ماسک عسل:

عسل به تنهایی می تواند به عنوان یک ماسک استفاده شود و در درمان آکنه با پاک کردن منافذ پوست و ایجاد اختلال در رشد میکروب ها  موثر باشد . عسل می تواند موجب نرم و صاف و درخشان شدن پوست شود .
عسل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است . عسل  بسیار چسبناک است و این چسبندگی گرد و غبار ، پوست مرده و میکروب ها را از منافذ دور می کند . آنتی اکسیدان ها در عسل کمک می کنند که پوست جوان تر شود

احتیاط : کسانی که به عسل آلرژی دارند نباید از این ماسک استفاده کنند .

برای تهیه ماسک عسل کافی است عسل را به تنهایی روی پوست قرار دهید .

ماسک عسل و سیب:

این ماسک به صورت یک آنتی اکسیدان عمل کرده و صورت شما را از هرگونه آلودگی پاک می کند .
یک سیب متوسط ​​(ترجیحا اورگانیک )، چهار تا پنج قاشق غذاخوری عسل (همچنین ترجیحا اورگانیک) و آب گرمبه جوش آمده .

دانه و پوست سیب را بگیرید . سپس از طریق میکسر بگذارید تا به صورت خمیر در آید . سپس ، سه تا چهار قاشق غذاخوری عسل را به خمیر اضافه کنید . می توانید برا ترکیب بهتر دوباره میکس کنید . حالا ماسک شما آماده است .
یک لایه ماسک عسل سیب را روی کل چهره خود قرار دهید . ده تا پانزده دقیقه منتظر بمانید تا ماسک کمی خشک شود . سپس صورت خود را با آب ولرم صورت خود را بشویید .
توجه داشته باشید این ماسک باید در لحظه استفاده شود و نباید در یخچال نگهداری شود تا بعد استفاده کنید .

احتیاط:  قبلا این ماسک را روی مچ دستتان تست کنید تا از هرگونه حساسیت مطمئن شوید .

ماسک لیمو و عسل:

این ماسک یک درمان بسیار خوب برای آکنه است . اسید سیتریک در آب لیمو پاک کننده بسیار عالی است .
ماست یک پاک کننده خوب و همچنین نرم کننده خوب است .
بدین منظور به دو قاشق غذاخوری شیر تازه ، دو قاشق غذاخوری عسل ، آب تازه لیمو ، یک قاشق غذاخوری از ماست تازه و آب گرم .
تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت به دست بیاید . یک لایه از این مخلوط را روی کل چهره خود قرار دهید .  بر روی گلویتان نیز قرار دهید . چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود سپس، لایه دوم را اعمال کنید و ادامه دهید تا زمانی که از تمام مواد استفاده کرده باشید . حدود ده دقیقه صبر کنید و سپس کل چهره خود را با آب آشامیدنی شستشو دهید .
استفاده از این مخلوط سه تا چهار بار در هفته خوب است .اما هر بار آن را تازه آماده کنید، زیرا در آن لحظه بیشتر موثر است. سعی کنید از مواد ارگانیک استفاده کنید .
احتیاط : قبلا این ماسک را روی مچ دستتان تست کنید تا از هرگونه حساسیت مطمئن شوید .

ماسک دارچین عسل:

این ماسک عسل برای درمان آکنه یک تکنیک بسیار موثر و محبوب است . دارچین از عفونت میکروبی که موجب آکنه می شود ، جلوگیری می کنند .
برای این ماسک به پودر دارچین و عسل احتیاج دارید  . اگر شما یک ماسک برای کل چهره خود را می خواهید، سه تا چهار قاشق غذا خوری پودر دارچین کافی می باشد .
دو ترکیب را مخلوط کنید و یک مخلوط یکنواخت تهیه کنید .
می توانید این ماسک را تنها روی آکنه قرار دهید و یا به عنوان پیشگیری روی تمام صورت قرار دهید . این ماسک را به مدت یک شب قرار دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید . توجا داشته باشید دیدن نتیج این ماسک ممکن است زمان بر باشد پس تسلیم نشوید !
احتیاط: بسیاری از مردم به دارچین حساس هستند و گاهی اوقات ممکن است در افراد دارای پوست حساس حساسیت ایجاد شود. بنابراین قبلا به صورت تست در جایی دیگر استفاده کنید .

ماسک آلوئه ورا و عسل:

این ماسک یک مراقبت بسیار خوب از پوست شما محسوب می شود و به درمان آکنه کمک می کند . آلوه ورا موجب نرمی و لطافت پوست می شود و خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد .

برای این ماسک به یک قاشق غذاخوری پر از آب آلوئه ورا (مایه شفاف) و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم .
یک پوشش از مخلوط را روی صورت و در منطقه آسیب دیده قرار دهید .پس از گذشت ۱۰ دقیقه بشویید .
احتیاط : ظاهرا آلوئه ورا عوارض جانبی ندارد و هیچ گزارش ای از آن وجود ندارد که آلرژی داشته باشد. با این حال، برخی افراد ممکن است به عسل آلرژی داشته باشند. بنابراین قبلا روی مچ دست خود امتحان کنید .

ماسک های بیان شده همگی برای درمان آکنه مفید هستند اما مراقب باشید که بیش از حد استفاده نکنید . همچنین با توجه نوع پوست خود ماسک مورد نظر را انتخاب کنید . پوست های چرب از ماسک هایی که خاصیت چربی زدایی بیشتری دارند می توانند استفاده کنند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید