درمان خانگی گلودرد با راهکار های طب سنتی

درمان خانگی گلودرد با راهکار های طب سنتی

گلودرد یکی از ناراحتی هایی است که بسیار آزار دهنده می باشد . راه های درمانی و تسکین گلودرد بسیار می باشد . استفاده از انواع آنتی بیوتیک ، شربت ، روش های درمانی خانگی و … موجب بهبود و تسکین گلودرد می شود .

استفاده از گیاهان دارویی راهی کم خطر و مطمئن تر برای درمان گلودرد می باشد . عوارض گیاهان دارویی نیز به نسبت انواع دارو های شیمیایی بسیار کمتر می باشد . البته در موارد حاد و شدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

گیاهان دارویی مفید برای گلودرد :

بدین منظور برای تسکین درد گلو کافی است ، تعدادی چوب میخک را بجوید . همچنین از دمنوش این گیاه نیز می توانید استفاده کنید .

از بابونه دمنوشی تهیه کرده و ان را غرغره کنید . بابونه خاصیت ضد عفونی کننده داشته و گلو را تسکین می دهد .

بدین منظور کافی است ، دمنوشی از ریشه گل ختمی تهیه کرده و میل کنید .

می توانید دمنوشی از این گیاه تهیه کرده و میل کنید . همچنین می توانید از شیرین بیان ، میخک ، دارچین و بابونه جوشانده ای تهیه کرده و میل کنید .

برای استفاده از این گیاه کافی است جوشانده ای از این گیاه تهیه کرده و میل کنید . همچنین می توانید برای بهود مزه این جوشانده مقداری عسل و آب لیمو را به آن اضافه کنید .

  • انار :

آب انار یک تسکین دهنده و ضد عفونی کننده قوی می باشد . همچنین می توانید پوست انار را گرفته ، پوست ها را به همراه آب روی حرارت بگذارید تا بجوشد ، آنگاه صاف کرده میل کنید یا غرغره کنید .

از مریم گلی دمنوشی تهیه کرده و ان را چند بار غرغره کنید تا شاهد بهبود درد گلویتان باشید .، جوشانده ای از پونه تهیه کرده و غرغره کنید .

از این گیاه دمنوشی تهیه کرده میل کنید یا غرغره کنید تا درد گلویتان تسکین یابد .

می توانید این گیاه را خرد و له کرده سپس دمنوشی از ان تهیه کنید . این دمنوش را هم می توانید غرغره کنید و هم میل کنید .

 

دمنوش گیاهان دارویی

 

راهکار های گیاهی درمانی بسیاری برای درمان گلودرد وجود دارد و این مطلب تنها بخش اندکی از راهکار های طب سنتی است که شما می توانید از آن استفاده کنید . توجه داشته باشید برای استفاده از هرکدام از این راهکار ها به مضرات و دیگر هر گیاه نیز توجه کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید . بدین منظور می توانید به مطالب موجود وبلاگ اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید