روغن درخت چای چیست

روغن درخت چای چیست

روغن های گیاهی همواره نقش مهمی در طب سنتی دارند و روغن درخت چای نیز یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین روغن ها در طب سنتی است .

روغن درخت چای از درخت ملالوکا آلترنیفولیا (Alternifolia Melaleuca   ) گرفته می شود ، این درخت با درخت چای  کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis )که از آن چای سیاه ، چای سبز و … تهیه می شود متفاوت است . این درخت دارای ارتفاعی برابر با ۶ متر و برگ هایی تیز و معطر می باشد و بومی استرالیا می باشد . امروزه این درخت در اروپا و آمریکا شمالی  به وفور یافت می شود . این اسانس به رنگ زرد یا بی رنگ می باشد و عطری تندی مانند اکالیپتوس دارد .
از روغن گیاه برای تولید لوازم آرایشی بهداشتی چون ژل جوان کننده پوست ، شامپو ، پودر و روغن بچه ، دستمالهای ضد باکتری و .. تهیه می شود .

خواص :

– ضد قارچ
– ضد حساسیت
– از بین برنده جوش و آکنه ؛ توجه داشته باشید این روغن فقط برای پوست های چرب و فعال مناسب است و مصرف آن برای پوست های حساس مناسب نیست .
– درمان عفونت های پوستی
– رفع قارچ ناخن پا
– رفع شوره سر
– برای سندروم پای ورزشکاران
– درمان زگیل
– التهاب لثه
– همروئید ( بواسیر )
– تبخال
– شپش
– عفونت مخمری دهان و حلق
– عفونت واژینال به نام کاندیدیاز واژینال
– گلو درد
– ضد سرفه
– درمان خلط
– کرم حلقه ای
– درمان گال

مضرات :

این گیاه عوارض جانبی خاصی ندارد اما برخی نسبت به رایحه موجود در آن از جمله آلفالیمونن حساس باشند . بنابراین با دقت کامل و از مصرف کم این روغن شروع کنید .

طرز مصرف :

بسته به نوع مصرف مقدار دز را باید انتخاب کنید . برای مثال برای ناخن می توانید دوبار در روز از روغن خالص این گیاه روی ناخن هایتان بزنید . بدن منظور پیشنهاد می شود با یک پزشک یا متخصص مشورت کنید .
 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید