روغن های ضروری پوست

روغن های ضروری پوست

داشتن پوستی سالم و شفاف مستلزم رعایت بسیاری از نکات می باشد. استفاده از ضد آفتاب، قرار نگرفتن در برابر اشعه های مختلف، قرار نگر فتن در معرض دود و آلودگی، نداشتن استرس، تغذیه مناسب و… برخی از نکاتی است که باید رعایت کنید.

طب سنتی نیز راه هایی را به شما معرفی می کند تا بتوانید پوستی سالم داشته باشد. از این رو طب سنتی برخی از روغن های پوست را با عنوان روغن های ضروری پوست معرفی می کند. این روغن ها هرکدام کارایی منحصر به فردی داشته و سبب بهتر شدن وضعیت پوست می شود.

در زیر به اسامی برخی از روغن های ضروری پوست اشاره می کنیم.

روغن برای پوست های چرب :

اسانس روغن چای
اسانس رزماری
اسانس نرلی
 اسانس رازیانه

روغن برای جلوگیری از چروک پوست :

اسانس کارول
اسانس گرانیم
اسانس ساندالو
اسانس نرلی

روغن برای انواع پوست :

اسانس روغن چای
اسانس اسطوخودوس
اسانس کلری
اسانس بابونه

روغن برای پوست خشک :

اسانس هویج
اسانس گرانیم
اسانس بابونه آلمانی

 

مزایای روغن های مختلف :

روغن درخت چای :

وجود ماده ضد میکروبی و ضد باکتریایی روغن درخت چای باعث می شود که آکنه و لکه های پوستی از بین برود. این روغن سبب می شود که پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند.

اسانس رزماری :

روغن رزماری کمک می کند تا مواد طبیعی موجود در پوست حفظ شده و خشکی بیش از حد پوست ترمیم شود. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که آکنه و لک را از بین می برد.

اسانس اسطوخودوس :

این اسانس بسیار محبوب است. اسطوخودوس برای درمان انواع مشکلات پوستی می تواند مفید باشد. این روغن برای کاهش استرس نیز مفید است. از طرفی اسطوخودوس با دارا بودن آنتی اکسیدان ها سبب کاهش آکنه نیز می شود.

اسانس گرانیم :

اسانس گرانیم، سموم را حذف می کند و سلول های پوست را تغذیه می کند. همچنین اگزما و سایر التهابات پوستی نیز جلوگیری می کند. امراض را تسکین می دهدو جلوه خوشایندی به پوست می دهد.

اسانس لیمو :

اسانس لیمو دارای ویژگی های رضایت بخشی است. این روغن منافذ پوست را تمیز می کند و سبب تازگی پوست می شود. همچنین برای درمان آکنه نیز مفید است.

اسانس کلری :

این اسانس می تواند از آکنه هایی که ناشی از وجود باکتری هستند جلوگیری کند. همچنین ضد التهابی بوده و PH  پوست را نیز تنظیم می کند. از طرفی سبب تازگی پوست نیز می شود.


برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید