سیب زمینی معجزه پوست و موی شما در خانه

سیب زمینی معجزه پوست و موی شما در خانه

آیا شما هم معتقدید که سیب زمینی تنها برای آشپزی است ؟ در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که سیب زمینی چه فواید و کاربرد های دیگری بجز آشپزی دارد . سیب زمینی با ساقه زیرزمینی خود غنی از مواد مغذی است . اگر به طور منظم از آب سیب زمینی استفاده کنید می توانید بسیاری از مشکلات پوست و مو را از بین ببرید .

خشکی پوست :

اگر شما فردی با پوست فوق العاده خشک هستید ، آب سیب زمینی خام چیزی است که به شما کمک می کند تا خلاص شوید . آب این گیاه می تواند به شما در کاهش خشکی پوست کمک کند و موجب از بین رفتن سموم پوست می شود . شما می توانید آب سیب زمینی خام را میل کرده و یا با استفاده از پنبه روی پوست خود قرار دهید . پس چند هفته پوست به اندازه کافی تغذیه می شود .

لکه ها :

استفاده از کرم ها و پماد های مختلف را فراموش کنید ! بهترین راه برای رفع لک های پوستی در آشپزخانه شما قرار دارد . سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید . سپس صورت خود را با آب این گیاه شستشو دهید . روزی دوبار این عمل را تکرار کنید .

التهاب :

داشتن پوستی با قرمزی ، سوزش و بسیاری از خارش ها بسیار دردناک است . نظر شما اینگونه نیست ؟  شستشو صورت با آب سیب زمینی خام شستشو دهید .

روشنایی پوست :

آب این گیاه دارای کیفیت بی نظیری است . از این رو، می تواند پوست را به روش طبیعی روشن کند . شما همچنین می توانید از آب لیمو تازه یا آب میوه را با آب سیب زمینی مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید .

رفع چین چروک پوست و جلوگیری از پیری پوست :

اگر دارای علائم خفیف تا شدید از پیری مانند خطوط نازیبا ، چین و چروک و … رنج می برید . می توانید آب سیب زمینی خرد کرده را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید . مخلوط حاصل را با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید .
این ماسک همچنین پیری زودرس را نیز از بین می برد . آب سیب زمینی حاوی ویتامین A , B C  می باشد . از این رو می توانید آب سیب زمینی را به تنهایی روی پوست قرار دهید .

آفتاب سوختگی :

برای آرام کردن پوستی که در معرض آفتاب قرار گرفته می توانید از آب سیب زمینی استفاده کنید . به روش های گفته آب سیب زمینی را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی پوست قرار دهید ، سپس با آب سرد بشویید . حالا احساس خنکی را روی پوست تجربه خواهید کرد !

چشمان باد کرده :

برای رفع تیرگی و پف چشم نیز می توانید از آب این گیاه به روش های گفته شده استفاده کنید .

رشد و حجم مو :

آنزیم هایی که در آب سیب زمینی خام یافت می شوند ، فولیکول های مو را تحریک می کنند و موجب رشد بیشتر مو می شود . آب ۱ سیب زمینی ، سفیده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کنید . این ماسک را به مدت ۱٫۵ تا۲ ساعت  روی مو قرار داده سپس موهای خود را با یک شامپو ملایم بشویید .

رفع شوره سر :

شوره سر بسیار آزاردهنده بوده و اغلب منجر به ریزش بیش از حد مو می شود . آب خالص یک سیب زمینی بزرگ را با ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و پوست سر خود را با این ماسک ماساژ دهید . مخلوط آب سیب زمینی و آب لیمو نیز بسیار مناسب است .

برای رفع مشکلات بیان شده شما نیز راهکار های فوق را امتحان کنید!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید