فواید آب سیب زمینی

فواید آب سیب زمینی

بیشتر مردم حتی یک بار هم آب سیب زمینی تجربه نکرده اند و بسیاری حتی نمی دانند که آب سیب زمینی قابل نوشیدن است .

مزایای سلامتی چشمگیر این آب ممکن است شما را متعجب کند . آب سیب زمینی شاید برای برخی از افراد طعم و بوی نا خوشایندی دارد ، از این رو  می توان با دیگر میوه ها مخلوط کرد و میل نمود .
آب میوه سیب زمینی از نظر مواد مغذی شامل ویتامین  C، پتاسیم ، ویتامین های مختلف  B، کلسیم ، آهن ، فسفر ، مس و گوگرد می باشد . بیشتر مواد غذایی در یک سیب زمینی در پوست قرار دارد ، بنابراین مهم است که هنگام تهیه آب در خانه ، سیب زمینی را پوست نگیرید .

جلوگیری از پیری :

تحقیقات نشان داده است که آب سیب زمینی می تواند پوست را مرطوب کرده و آنتی اکسیدان ها را به سطح پوست منتقل کند . از این رو چین و چروک و لکه های سنی کاهش می یابد و همچنین پوست را در برابر التهاب و عفونت های پوست محافظت می کند .

سطح انرژی را افزایش می دهد :

آب سیب زمینی تقویت کننده عالی انرژی است . این آب همچنین دارای قند طبیعی است که می تواند بر انرژی بیفزاید . علاوه بر این ، آب سیب زمینی دارای سطح بالایی از تیامین است که می تواند توانایی بدن را برای تجزیه کربوهیدرات به انرژی قابل استفاده افزایش دهد .

هضم راحت :

نشاسته موجود در آب سیب زمینی با گوارش مرتبط است و می تواند به التهاب در روده کمک کند . از این رو قادر است ، هضم را بهبود بخشد . نوشیدن آب سیب زمینی می تواند علائم یبوست ، نفخ زدن ، گرفتگی و سوء هاضمه را از بین می ببرد .

درمان زخم ها :

آب سیب زمینی دارای خواص آنتی اسیدی است و کمی قلیایی می باشد . این خواص می تواند به درمان زخم معده کمک کند . همچنین با ایجاد یک لایه محافظ از گسترش زخم جلوگیری می کند .

تقویت قلب :

یک لیوان آب سیب زمینی دارای مقدار قابل توجهی از پتاسیم است که بیش از ۵۰٪ از مصرف روزانه مورد نیاز شما.را تامین می کند .  این بدان معنی است که شروع روز خود را با یک لیوان از این آب باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی شما می شود با کاهش استرس در رگ ها و عروق خونی و کاهش فشار خون. این نیز خطر ابتلا به حمله قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی را کاهش می دهد.

افزایش ایمنی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C بوده و  موجب تحریک در تولید گلبول های سفید می شود ، از این رو ایمنی بدن را افزایش می دهد .  همچنین با دارا بودن دیگر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی از بدن علیه بیماری مزمن و کاهش استرس محافظت می کند .

تنظیم گردش خون:

نیاسین یکی دیگر از اعضای خانواده B است که در سطوح بالا در آب سیب زمینی یافت می شود . این ویتامین می تواند گردش خون را تحریک کند که باعث بهبود اکسیژن در قسمت های مختلف بدن و همچنین تحویل مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم و عملکرد طبیعی می شود .

تولید هورمون را بهبود می بخشد:

مصرف منظم آب سیب زمینی ممکن است در بهبود سطح هورمون های جنسی و استرس مهم کمک کند .

طرز تهیه آب سیب زمینی:

در زیر یک روش ساده برای تهیه آب سیب زمینی مطرح کرده ایم . اگرچه اندکی سخت شاید باشد اما مواد مغذی موجود در آن ارزش هرگونه سختی را داشته باشد .
مواد لازم :
۲ سیب زمینی بزرگ
۲ فنجان آب
سایر سبزیجات ( به عنوان مثال: کرفس ، کلم یا اسفناج )

 سیب زمینی ها رابه خوبی بشویید . سپس پوست گرفته و به تکه های کوچک تر برش دهید  . سیب زمینی ها را به همراه آب در مخلوط کن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه میکس کنید . سپس از صافی رد کرده و با سایر سبزیجات مخلوط کنید . آب سیب زمینی را برای ۲-۳ ساعت سرد کنید .

آب سیب زمینی برای پوست و مو بسیار مفید می باشد . شما می توانید روی این قسمت کلیک کنید و این مطالب را مطالعه کنید .

مضرات آب سیب زمینی:

نوشیدن آب سیب زمینی بیش از حد و یا تهیه نادرست آن ممکن است موجب افزایش بیش از حد سطح قند خون می شود . همچنین  سیب زمینی برای افراد دیابتی مناسب نمی باشد . همچنین در جوانه ها و شاخه های سبزی که در سیب زمینی وجود دارد ، سموم وجود دارد . این سموم ممکن است موجب اختلال در گوارش شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید