فواید بلوبری را بیشتر بشناسید

فواید بلوبری را بیشتر بشناسید

بلوبری یکی از میوه هایی است که در طب سنتی نیز از آن استفاده می شود . این میوه هم به صورت وحشی و هم به صورت کشت تهیه می شود . در ایران در جنگل های شمال می توانید آن را بیابید .

این میوه کوچک و بسیار زیبا به صورت خوشه های چندتایی می باشد . رنگ آن از ابی تیره تا بنفش می باشد . از بلوبری نوشیدنی های بسیار خوشرنگ تهیه می شود . عصاره این میوه به سبب بوی خوشی که دارد در ساخت انواع مواد شوینده و بهداشتی نیز استفاده می شود . در زیر به برخی از خواص بلوبری اشاره می کنیم .

بهبود گوارش :

فیبر موجود در بلوبری مانع از یبوست می شود . همچنین، ویتامین ها، سدیم، مس، فروکتوز و اسید های موجود در این میوه با تحریک گوارش هضم را بهبود می بخشد تا غذا را به راحتی از گوارشتان عبور کند . این میوه همچنین از عفونت دستگاه ادرای جلوگیری کرده و مانع سوزش های ادراری می شود .

 

بلوبری

جلوگیری از پیری :

اثر رادیکال های آزاد بر روی پوست موجب چین و چروک می شود . بلوبری موجب دفع این رادیکال های آزاد می شود . بلوبری همچنین موجب درخشان شدن پوست نیز می شود . این میوه همچنین از تجمع چربی ، نقاط سنی ، آب مروارید ، پوکی استخوان ، ریزش مو ، زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری می کند .
این میوه همچنین با داشتن سلنیوم ، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B، روی ، سدیم ، پتاسیم ، مس ، منیزیم ، فسفر و منگنز و … از اختلالات مغز جلوگیری کرده و موجب بهبود سیستم عصبی می شود .

جلوگیری از سرطان :

این میوه با دفع رادیکال های آزاد و داشتن ویتامین C از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند . بلوبری همچنین از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند .

بهبود بینایی :

این میوه می تواند تمام مشکلات مربوط به چشم در اثر بالارفتن سن مانند دژنراتیو ماکولا، آب مروارید ، نزدیک بینی و پرفروشترپوپی ، خشکی و عفونت ها، به ویژه آنهایی که مربوط به شبکیه هستند، جلوگیری یا به تاخیر بیاندازند . این میوه مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و چشم را از آلودگی حفظ می کند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید