فواید علف هرز بز

فواید علف هرز بز

علف هرز بز نام گیاهی است که از آن انواع مکمل ها و … تهیه می شود. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر این گیاه خواهیم پرداخت.


علف هرز بز (Epimedium) نام گیاهی است که بومی چین و سایر نقاط آسیا می باشد. این گیاه از حدود ۲،۰۰۰ سال پیش استفاده شده و به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی شناخته می شود. یک چوپان پس از مدتی دریافت که گله وی بر روی علف های خاصی استراحت می کنند. این علف ها، همان علف های هرز بز هستند و علت نام گذاریشان نیز به همین سبب بوده است.
علف های هرز بز انواع مختلفی دارند ولی به طور کل دارای پنج گونه اصلی می باشند. از علف هرز بز مکملی تهیه می شود که این مکمل دارای خواص ویژه ای چون تقویت قوای جنسی، سلامت استخوان، تقویت عضلات و … می باشد.

تقویت قوای جنسی :

این گیاه قادر به تنظیم سطح هورمون استرس در بدن است. وجود این هورمون می تواند سبب کاهش میل جنسی و یائسگی شود. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می توانند عروق خونی را افزایش داده و گردش خون را افزایش دهند.از این رو جریان خون در مناطق حساس تولید مثل افزایش می یابد و علائم اختلال نعوظ را در مردان به طرز چشم گیری کاهش می دهد.
این گیاه نه تنها بر گردش خون تاثیر می گذارد، بلکه سطح تستوسترون و هورمون های دیگر بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.   

قدرت عضلانی :

ایکارین ماده ای قوی و فعال است که مسئول بسیاری اتفاقات از جمله افزایش تولید پروتئین می باشد. پروتئین می تواند رشد سلول ها را افزایش دهد و به افزایش قدرت عضلانی کمک کند.

سلامت استخوان :

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم این گیاه قادر به بهبود جذب مواد معدنی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است. با افزایش تراکم مواد معدنی در استخوان می توانید استخوان های قوی تری داشته باشید.

پیشگیری از سرطان :

علف هرز بز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد که می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماریهای مزمن مانند سرطان، آرتریت روماتوئید و بیماریهای قلبی عروقی موثر باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد بدن را قبل از اینکه بتوانند جهش سلولی ایجاد کنند، از بین ببرد.

مضرات علف هرز بز :

این گیاه همانطور که بیان شد دارای مزایای بسیاری می باشد، دارای عوارضی چون اختلالات خونریزی، عوارض حاملگی، فشار خون پایین، آریتمی قلبی و واکنش های آلرژیک دارد.
مصرف این گیاه ممکن است سبب آسیب به جنین شود از این رو به زنان باردار توصیه نمی شود.
این گیاه همچنین می تواند سبب کاهش فشار خون شود، بنابراین به افرادی که دارای افت فشارخون هستند، توصیه نمی شود.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید