ماسک های خانگی برای انواع پوست صورت

ماسک های خانگی برای انواع پوست صورت

ماسک های خانگی را به سهولت می توان در خانه درست کرد . ماسک های خانگی موجب تقویت پوست می شود .این ماسک ها با استفاده از مواد غذایی موجود در خانه ساخته می شود .

قبل از ساخت و استفاده از ماسک های گیاهی از نداشتن حساسیت نسبت به مواد سازنده آن مطمئن شوید . تمامی وسایلی که با آن کار می کنید را تمیز کنید . در زیر چند نمونه از ماسک های خانگی برای پوست های مختلف را معرفی می کنیم .

ماسک برای پوست های خشک :

مواد لازم : ۱ عدد زرده تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری عسل ، چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون ، ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده

طرز تهیه : مواد گفته را باهم مخلوط کنید . انقدر هم بزنید تا مخلوط یکدستی را به دست بیاید . پنبه ای را گلوله کرده و به این مخلوط آغشته کنید . پنبه رو به صورت ضربه ای به پوست خود بزنید تا تمام سطح پوستتان آغشته از مخلوط شود . اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند . سپس صورتتان را با آب گرم بشویید . پس انکه صورتتان را خشک کردید یک بار دیگر صورتتان را با آب سرد بشویید .

ماسک صورت برای پوست برای پوست های چرب :

مواد لازم : ۱ موز رسیده ، ۱ تخم مرغ ، ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب یا آب مرکبات

طرز تهیه : موز ، تخم مرغ و سرکه را درون مخلوط کن می ریزیم . آنقدر مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر به دست بیاید .
گلوله ای پنبه تهیه کنید . با استفاده از گلوله پنبه تمام سطح پوسستان را از ماسک تهیه کرده ، بپوشانید . بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید . سپس صورت خود را آب گرم بشویید . سپس صورت خود را با آب سرد بشویید .

برای ساخت ماسک های گیاهی مخصوص پوست های چرب بهتر است از سرکه سیب ، موز ، مرکبات و یا آب آلبالو ، سفیده تخم مرغ ، خاک رس سبز ، توت فرنگی را انتخاب کنید .

ماسک برای پوست های معمولی :

مواد لازم : ۱ تکه هندوانه ، ۱ تکه سیب زمینی ، ۱ تکه خیار ، ۳ قاشق غذا خوری نخود پخته ( نخود آبگوشتی ) ، ۱ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین ، ۱ قاشق غذاخوری خامه

طرز تهیه : تمام این مواد را درون مخلوط کن بریزید . ده دقیقه صبر کنید آنگاه  این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید .
سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید .

با استفاده از ماسک های خانگی فوق می توانید ، پوستی لطیف و نرم داشته باشید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید