مزایای مصرف ژلاتین

مزایای مصرف ژلاتین

ژلاتین یک اسم بسیار آشنا می باشد. آشنا ترین ماده غذایی که در آن ژلاتین وجود دارد، ژله است. این ماده دارای فواید بسیار شگفت انگیزی می باشد.

ژلاتین یکی از عناصر منحصر به فرد در رژیم های روزانه بسیاری از مردم است. این ماده از کلاژن ساخته شده است که از یک ماده شکننده، بی رنگ، شفاف و بدون طعم موجود در استخوان حیوانات به دست می آید. از ژلاتین در انواع مختلفی از مواد غذایی مانند ژله ها، بستنی، ماست، پاستیل، انواع دسر ها استفاده می شود.

فواید مهم ژلاتین شامل توانایی آن در بهبود پوست، مو و رشد ناخن، کاهش التهاب مفاصل، بهبود هضم، افزایش رشد عضلات، تقویت عروق خونی و شبکه های داخل سلول، بهینه سازی متابولیسم، سم زدایی بدن، تقویت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به تنظیم وزن، از بین بردن اختلالات خواب و سرعت بخشیدن به بهبود زخم می باشد.

اساسا، ژلاتین ترکیبی از پروتئین ها و پپتیدها است و این باعث می شود که این ماده، منبع شگفت انگیزی از آمینو اسیدهای ضروری برای فرآیندهای مختلف بدن می باشد.
از لحاظ ترکیب غذایی ژلاتین، منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی از جمله مس، سلنیوم و فسفر، و نیز منبع عالی پروتئین است. ۹۸-۹۹ درصد ژلاتین، پروتئین است.

مدیریت وزن :

مطالعات نشان داده است که ژلاتین یک عنصر مهم است که تولید هورمون رشد را افزایش می دهد. در عین حال تحریک متابولیسم را از طریق مواد مغذی و اسیدهای آمینه آن تحریک می کند.علاوه بر این، فیبر و محتوای پروتئین به شما کمک می کند تا احساس گرسنگی در شما کاهش یابد. تمام این موارد به کنترل وزن شما کمک می کند.

التیام زخم :

پروتئین ها به در بهبود زخم بسیار موثر می باشند. ژلاتین حاوی اسید آمینه خاصی به نام گلیسین است که به طور مستقیم به کاهش التهاب کمک می کند. این بدان معنی است که این ماده می تواند زخم را از مرحله التهاب به مرحله بهبودی سوق دهد.

بهبود ناخن، مو و دندان :

مردم همیشه تلاش می کنند راه های جدیدی برای مراقبت از موها، پوست، ناخن ها و دندان ها پیدا کنند.کراتین، یکی از پروتئین های موجود در ژلاتین، می باشد. مصرف ژلاتین یک روش ساده و موثر برای به دست آوردن این عناصر می باشد. مو، ناخن و دندان شما به مصرف این ماده تقویت می یابد.

بهبود استخوان :

پروتئین موجود در ژلاتین، همچنین سلنیوم، فسفر و مس موجود در می تواند به حفظ استخوان ها کمک کند و تراکم استخوان را در بدن شما افزایش دهد. همچنین می تواند یک مکانیزم دفاعی مهم در برابر پوکی استخوان باشد. برخی از آمینو اسیدهای موجود در ژلاتین برای کاهش التهاب بسیار شناخته شده می باشد. از این رو می تواند به بهبود آرتروز کمک کند. علاوه بر این، ژلاتین می تواند به تشکیل غضروف کمک کند، که باعث تقویت مفصل و استخوان می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

پرولین، یکی دیگر از اسید آمینه های موجود در ژلاتین است که سبب بهبود عملکرد ایمنی بدن می شود. از این رو توانایی عمومی بدن را برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ها افزایش می دهد.

کمک به خواب :

مطالعات نشان می دهد که مصرف ژلاتین به  کیفیت و طول مدت خواب را افزایش می دهد. از این رو سبب تنظیم چرخه خواب شما می شود.

سلامت گوارش :

ژلاتین به طور طبیعی به آب پیوند خورده است، در نتیجه مشابه فیبر به دفع و گوارش بهتر کمک می کند. از این رو به درمان بیماری هایی مانند یبوست، تحریک گوارش کمک می کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید