چای بهاره چیست ؟

چای بهاره چیست ؟

چای سیاه چیست ؟

چای بسیار تابع محیط خود می باشد . به همین سبب چای های مختلفی از چای سیاه دیده می شود .

هنگامی که برگ های چای چیده می شوند اگر عمل تخمیر و خشک کردن کامل انجام شود برگ های چای ،سیاه می شود ولی اگر عمل خشک کردن به سرعت صورت گیرد اما تخمیر کامل انجام نشود رنگ برگ های چای به رنگ سبز مانده وخواص آن بیشتر حفظ می شود ، به این چای چای سبز می گویند . نوعی از چای نیمه تخمیر نیز به چای اولانگ معوف است . چای سیاه دارای انواع مختلفی است چای بهاره ، چای ساقه ، چای مورچه  ، باروتی ، شکسته ، برگی ، قلمی و …

چای بهاره چیست ؟

چای سیاهی  که در فصل بهار برداشت می شود به چای بهاره شهرت دارد . در واقع چای بهاره نوعی از چای سیاه است . چای بهاره نسبت چای برداشت شده در فصول دیگر از طعم ، رنگ  و عطر  بهتری برخوردار است . بهترین نوع چای بهاره ، چای بهاره لاهیجان است که ۱۰ الی ۲۰ درصد رنگ و طعم و عطر بهتری نسبت به چای تابستانه و پاییز دارد .

 

 

بهترین نوع چای :

بهترین نوع چای چایی است که بدون هیچگونه مواد افزودنی و شیمیایی مصرف شود و رنگ و بو و عطر آن کاملا طبیعی باشد . چای طبیعی رنگ نزدیک به قرمزی دارد . چای طبیعی رنگ پس نمی دهد و در مدت کوتاه رنگ غلیظی پیدا نمی کند .
مصرف عطریات و افزودنی های موجود در چای در کبد تجمع می یابد و تبدیل به سموم می شود و برای بدن و سلامتی بسیار خطرناک است . هرچه برگ های درشت تر باشند ، کیفیت چای نیز بالا تر است .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید