گیاهان دارویی مورد استفاده توسط بومیان آمریکا

گیاهان دارویی مورد استفاده توسط بومیان آمریکا

تقریبا در کل جهان مردم درک کرده اند که گیاهان دارویی و استفاده از آنها در بهبود بیماری ها بسیار موثر می باشد و پایه و اساس طب مدرن می باشد. بسیاری از داروهای مدرن و شیمیایی

در داروخانه ها از داروهای گیاهی می باشند و ترجیحآ برای بهبود واقعی در همه موارد مدل طبیعی درمان با گیاهان دارویی پیشنهاد می شود.
امروزه صدها گیاه دارویی که برای درمان هرگونه بیماری قابل استفاده می باشد شناخته شده است ، بسیاری از این گیاهان در طبیعت رشد میکنند و بسیاری را می توان در منازل پرورش داد.
سوزان پترسون در OffTheGridNews.com یک لیست و عکس از پنج گیاه دارویی که توسط بومیان آمریکا به عنوان دارو مورد استفاده قرار میگیرد را منتشر کرده است .

در اینجا لیست او، و شرح مختصری از هر گیاه را خواهیم آورد:

مریم گلی


بومیان آمریکا از انواع مختلف مریم گلی برای مقاصد مختلف آیینی و دارویی استفاده می کنند. این تنوع استفاده باعث رشد بیشتر این گیاه و استفاده آن حتی در آشپزخانه ها هم شده است. از خواص گیاه مریم گلی میتوان به کاهش قند خون و تثبیت فشار خون همچنین درمان سرفه ، سرماخوردگی و مشکلات گوارشی اشاره نمود .این گیاه رشد چند ساله دارد و در بهار کشت می شود.

 

پوست درخت گیلاس وحشی (گیلاس سیاه)


پوست درخت گیلاس وحشی برای خواص ضد التهابی آن با ارزش است و اغلب برای درمان گلو درد ، برونشیت و دیگر بیماری های تنفسی استفاده می شود. می توان آن را در طبیعت در طول ماه مه و ژوئن برداشت کرد. نحوه برداشت و زمان انجام اینکار بسیار اهمیت دارد.

 

قاصدک


گل قاصدک توسط بومیان آمریکایی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ، از جمله کسانی که بیماری معده ، کلیه ها و کبد داشتند مورد استفاده قرار گرفت. قاصدک نیز بخش مهمی در طب چینی دارد . این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی می باشد . اما بهترین زمان برای برداشت اواخر بهار و اوایل پاییز می باشد.

 

رزماری


فواید سلامتی رزماری قرنها و در چند فرهنگ ، شناخته شده است . غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی ، رزماری برای درمان مشکلات گوارشی، درد عضلانی، اسپاسم و حتی ریزش مو استفاده می شود . رزماری برای ارتقای عملکرد سالم مغز و همچنین در درمان سرطان است بسیار موثر می باشد. رزماری رشد بسیار آسانی دارد و یکی از گیاهان با ارزش در سبد آشپزخانه و داروخانه می باشد.

 

بومادران


گیاه بومادران برای برای تصویه خون و بهبود زخم بسیار موثر است . یکی از گیاهان دارویی ایی می باشد که از ارزش دارویی بسیار زیادی برخوردار است که از آن برای درمان همه چیز از سردرد گرفته تا بواسیر استفاده می شود. آن را نیز برای درمان سرماخوردگی بصورت چای مصرف میکنند. برگ بومادران می توان در اواخر بهار و اوایل تابستان برداشت شود. اغلب ، کل گیاه در طب سنتی بعد از برداشت مورد استفاده قرار می گیرد.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید