آب نارگیل مقوی برای پوست و مو

آب نارگیل مقوی برای پوست و مو

نارگیل یکی از میوه های بسیار خوشمزه می باشد . در این مطلب قصد داریم با خواص آب نارگیل برای پوست مو بیشتر آشنا شویم .

آب نارگیل می تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم و مقوی مورد مصرف قرار گیرد . همچنین می توانید از آب نارگیل به صورت موضعی برای تقویت بیشتر پوست و مو بهره مند شوید .

مرطوب کننده پوست های خشک :

هیدراتاسیون مناسب راز یک پوست سالم است . پوست ممکن است به صورت طبیعی خشک بوده و یا به سبب قرارگیری در برابر آفتاب خشک گردد . در هر حال برای رفع خشکی پوست می توانید از ماسک فوق العاده آب نارگیل استفاده کنید .
برای تهیه این ماسک کافی است ، یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو تازه ، ۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی و ۲ قاشق غذا خوری آب نارگیل را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را با استفاده از انگشت دست و حرکت های ملایم روی پوست خود بمالید .
از این ماسک برای انواع پوست ها می توانید استفاده کنید . تنها توجه داشته باشید که پوست های خشک از اب لیمو کمتر و بوست های چرب از عسل کمتری استفاده کنند .

جلوگیری از پیری :

نشانه های زودرس پیری می تواند نگران کننده باشد . آب این میوه از موجب کاهش چین و چروک و تاخیر ایجاد این خطوط روی چهره شما می شود . این میوه غنی از سیتوکین می باشد که آسیب های پوستی را نیز ترمیم می کند . از این رو به رشد سلول های قوی تر نیز کمک می کند .
برای جلوگیری از پیری می توانید ماسکی از ۲ قاشق غذاخوری ماست با ۱ قاشق غذاخوری آب نارگیل مخلوط کنید . این ماسک را که به شکل خمیری در امده ، روی پوست خود قرار دهید . اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند . از این ماسک می توانید دوبار در هفته استفاده کنید .
با هر بار استفاده از این ماسک شاهد نرم و لطیف شدن پوست خود خواهی بود .

درمان جوش و آکنه :

آب نارگیل یک راه حل طبیعی برای درمان آکنه محسوب می شود . بدین منظور ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری آب نارگیل را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را به صورت خود بمالید و اجازه دهید یک شب روی پوستان بماند .
همچنین می توانید مخلوطی از ۱ قاشق چای خوری عسل را با ۲ قاشق غذا خوری آب نارگیل مخلوط کنید . این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید .

شفاف سازی پوست :

آب این میوه دارای مواد مغذی است که می تواند به تازه و شاداب کردن پوست صورت کمک کند . شما می توانید هر روز پوست خود را با آب این میوه شستشو دهید . با راهکاری به ین سادگی پس از مدتی پوست صاف ، ملایم و شفافی خواهی داشت .

نرم شدن پوست :

آب نارگیل می تواند پوست های ملتهب را آرام کند . می توانید اب این میوه روی پوست  خود ماساژ دهید تا بخش های آسیب دیده و ملتهب بهبود یابد .

بهبود عفونت :

استفاده موضعی از آب نارگیل می تواند برای رف آلودگی از پوست بسیار مفید باشد . این میوه خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچی و ضد انگلی دارد . از این رو موجب از بین رفتن عفونت های سطحی پوست می شود .

خواص :

آب نارگیل سبب تقویت موی سر می شود . بدین منظور می توانید موهای خود را با آن ماساژ دهید .  پس از مدتی شما دارای موهایی شفاف و براق خواهید بود .

بنابراین برای داشتن پوستی صاف و موهایی براق و مستحکم می توانید هم آب نارگیل را بنوشید و هم به صورت موضعی از آن استفاده کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید