از بین بردن جوش صورت با طب سنتی

از بین بردن جوش صورت با طب سنتی

یکی از مشکلاتی که بسیار آزار دهنده می باشد ، آکنه می باشد . وجود جوش یا آکنه روی صورت موجب کاهش سطح زیبایی پوست می شود .


آکنه یا جوش در اثر تجمع چربی های اضافه زیر پوست ایجاد می شود . این چربی ها که سبوم نام دارند اگر از پوست خارج شوند ، پوست هیچ مشکلی پیدا نمی کند . هر روزه دارو ها و لوازم آرایش بهداشتی بسیاری تولید می شود تا افراد را از شر این جوش های آزار دهنده خلاص کند .
طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی را برای خلاصی از این مشکل پیشنهاد می دهید . با استفاده از گیاهان و راهکاری های زیر داشتن پوستی صاف و شفاف را تجربه کنید .

 

گیاهان دارویی برای از بین بردن آکنه :

روغن درخت چای :
شما می توانید با استفاده از تکه ای پنبه ، این روغن را روی صورت خود بمالید . اثر درمانی این روغن به تدریج رخ خواهد داد پس اندکی صبور باشید . همچنین بیش از ۲ بار در روز استفاده نکنید .

بابونه :
برای استفاده از این گیاه جوشانده ای از گیاه بابونه تهیه کنید و اجازه دهید مقداری خنک شود . پوست خود را تمیز کرده ، سپس با استفاده از تکه ای پنبه ، پوست خود را آغشته به جوشانده نعنا کنید . پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید .

آلوئه ورا :
خواص آلوئه ورا برای پاکسازی و شفافیت پوست کاملا اثبات شده می باشد . به همین سبب از این گیاه برای ساخت انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود . برای استفاده از آلوئه ورا می توانید ژل داخل گیاه را به پوست خود بزنید و پس مدتی صورتتان را بشویید .

بابا آدم :
این گیاه در دمان جوش های صورت بسیار موثر می باشد . بدین منظور دم کرده ای از این گیاه تهیه کرده و صورت خود را با ان بشویید .

اسطوخودوس :
این گیاه از جمله گیاهانی است که با ایجاد آرامبخشی در شما موجب کاهش تحریک آکنه شده و همچنین به داشتن پوستی شفاف به شما کمک می کند .

نعنا :
این گیاه با جذب چربی های اضافه زیر پوست مانع ایجاد جوش روی صورت شما می شود . بدین منظور کافی است جوشانده ای از این گیاه تهیه کرده و صورتتان را با آن بشویید .

چای سبز :
این چای با خاصیت آنتی اکسیدانی مانع تجمع چربی زیر پوست می شود . از این می توانید با چای سبز پوستتان را شستشو دهید .

اکیناسه :
اکیناسه با اثر ضد التهابی که دارد موجب جلوگیر از ایجاد آکنه روی صورتتان می شود . از این رو می توانید دمنوشی از این گیاه تهیه کرده و صورتتان را با ان شستشو دهید . پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید