اسانس ترخون چه فوایدی دارد

اسانس ترخون چه فوایدی دارد

ترخون یکی از سبزیجات با خواص فراوان می باشد. از این گیاه روغنی تهیه می شود که اسانس ترخون نام دارد. در ادامه مطلب شما با خواص اسانس ترخون بیشتر آشنا خواهید شد.

استفاده از ترخون سال هاست که صورت می گیرد. از این گیاه در آشپزی نیزاستفاده می شود. به ترخون اژدها کوچولو نیز نام نهاده اند. هرچند که دلیل این نام گذاری هنوز مشخص نشده است. اسانس ترخون از تقطیر بخار برگ این گیاه استخراج می شود.
خواص اسانس ترخون شامل درمان رماتیسم، آپیریتیف، بهبود گردش خون، بهبود گوارش، دئودورانت، ادمونوگرافی، اشتها آور، دمان عفونت ادراری و … می باشد.

درمان آرتریت :

دو علت اصلی روماتیسم و ​​آرتریت گردش خون نامناسب به ویژه در اندام ها و دوم انباشته شدن سمومی مانند اسید اوریک در بدن است. با این توصیف درمان این دو مشکل نیز روشن می شود. در درجه اول باید گردش خون افزایش یابد. از طرفی باید سموم از بدن خارج شود.

افزایش اشتها :

این روغن سبب ترشح بزاق شده و معده را تحریک می کند. از این رو باعث افزایش اشتها می شود. همچنین به هضم غذا نیز کمک می کند  و خستگی معده را می کاهد.

افزایش گردش خون :

اسانس ترخون باعث افزایش گردش خون می شود و در توزیع مناسب مواد مغذی، اکسیژن، هورمون ها و آنزیم ها در سراسر بدن کمک می کند. علاوه بر این، اجازه نمی دهد سموم در مکان های خاص مانند مفاصل انباشته شوند.

از بین بردن بوی بد :

بوی تند ترخون برای دور کردن بوی بد بدن بسیار مناسب می باشد. همچنین این اسانس از رشد میکروب های موجود در پوست جلوگیری می کند.

تحریک سیستم عصبی :

این اسانس باعث تحریک مغز، دستگاه عصبی، دستگاه گوارش، گردش خون و سیستم های غدد درون ریز می شود. از این رو کل سیستم متابولیک تحریک شده، در نتیجه رشد و ایمنی بدن افزایش می یابد.

از بین بردن کرم روده ای :

سمیت این روغن باعث کشتن هر کرمی در بدن می شود. بیشتر این کرم ها در روده یافت می شوند. اسانس ترخون سبب پاکسازی تمای این کرم ها از روده می شود.

مضرات :

این اسانس سمی می باشد. از این رو مصرف آن به کودکان و زنان باردار توصیه نمی شود.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید