بادام جادوگر قلب و سلامتی شما

بادام جادوگر قلب و سلامتی شما

استفاده از مواد کم کالری موجب کاهش وزن و لاغری می شد . بادام یکی از مواد مغذی است که کالری اندکی دارد .

بادام دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی است . بادام برای قلب ، مغز و دستگاه گوارش بسیار مفید است . مصرف بادام ناشتا بسیار مفید می باشد . در زیر برخی از خواص این آجیل خوشمزه را معرفی می کنیم .

چربی خون :

تحقیقات نشان می دهد که این آجیل برای بالا بردن کلسترول خوب بسیار مفید است . همچنین موجب می شود که کلسترول بد خون نیز کاهش یابد . این آجیل تا ۴٫۴٪  کلسترول خون را کاهش می دهد . بادام همچنین حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان است .

تقویت دستگاه گوارش :

بادام دارای فیبر بالایی می باشد . مصرف ۴ – 5عدد از این آجیل سبب تقویت دستگاه گوارش می شود . فیبر همچنین موجب حرکت راحت تر غذا در روده ها و رفع یبوست می شود . بادام همچنین موجب جلوگیری از سرطان روده می شود .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

این آجیل سبب افزایش مبارزه با عفونت و بیماری می شود . از این رو سیستم ایمنی بدن تقویت شده و علیه بیماری ها تقویت می شود .

تقویت قلب :

بادام جادوگر قلب معرفی می شود . این آجیل سبب باز شدن شریان های قلب می شود . منزیم موجود در بادام سبب کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی شده و ویتامین E موجود در آن مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند . پوست این آجیل غنی از فلاونوئیدها می باشد که مانع از آسیب در برابر دیواره رگ های خونی می شود .

 

خواص بادام

 

تولد نوزادان سالم تر :

مصرف این آجیل در دوران بارداری سبب کاهش خطر نقص نوزادان می شود . این آجیل منبعی از اسید فولیک است که موجب تسهیل رشد سلول های سالم در جنین می شود . بنابراین مصرف چند دانه از این آجیل سبب از بین بردن نقص کوک دک می شود .

مناسب برای بیماران دیابتی :

این آجیل سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود . از این رو باعث افزایش انسولین در بدن می شود .

تقویت مغز :

این آجیل سبب افزایش قوای فکری می شود . این اجیل دارای مواد شیمیایی فنیل آلانین می باشد ، این ماده به سبب عامل تقویت مغز شناخته می شود . از این رو این آجیل سبب جلوگیری از آلزایمر نیز می شود .

کاهش وزن :

این آجیل دارای چربی های اشتباع می شود . این چربی های اشباع ، موجب می شود احساس سیری کرده و اط مصرف بیهوده غذا پرهیز کنید .

افزایش انرژی :

با توجه به دارا بودن مس ، منگنز و ریبوفلاوین موجب افزایش انرژی در بدن می شود . این آجیل به خصوص برای افرادی که قصد فعالیت ورزشی دارند بسیار مناسب است .

این آجیل برای تقویت بدن بسیار مفید است اما در مصرف آن اعتدال را فراموش نکنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید