بادیان ختایی چیست

بادیان ختایی چیست

بادیان ختایی گیاه دارویی است که بسیار شبیه آنیسون است . این گیاه که میوه هایی ستاره شکل دارد با نام های دیگری چون آنیسون ستاره ای ، آنیسون بَرّی نیز شهرت دارد . انیسون ستاره ای نوعی ادویه محسوب می شود

که حاصل درختچه ی همیشه سبز از خانواده ماگنولیاها می باشد . محل رویش این درختچه از شمال ویتنام تا جنوب کشور چین می باشد . این درخت دارای برگ های ضخیم ، گل های درشت و میوه های مخروطی بسیار معطر و با طعمی شیرین دارد . این میوه ها ی ستاره ای قبل از رسیدن برداشت می شوند . این گیاه طبیعت گرم و خشک داشته و در تابستان و در هوای گرم به اوج رشد خود می رسد . این گیاه در تب سنتی چینی از اودیه جات پنجگانه چینی به شمار می رود .
بادیان در قرون وسطا وارد اروپا شد و امروزه در کشور آلمان تحت برند Frey+Lau به فروش می رسد . روغن این گیاه خواص درمانی بسیار داشته و پر طرفدار است .

خواص بادیان ختایی :

– ادویه و چاشنی مناسب
– ضد باکتری
– ضد برونشیت
– ضد نفخ و قولنج
– ضد عفونت ریوی
– بهبود معده
– ضد انگل
– هضم کننده غذا
– بهبود تنفس
– افزایش میل جنسی در مردان
– بهبود گردش خون
– ضد سرفه
– افزایش شیر مادر
– رماتیسم
نوع ژاپنی این گیاه سمی است پس آن را با آنیسون ستاره ای ژاپنی اشتباه نگیرید . همچنین افراد صفراوی مزاج در مقدار مصرف این ادویه  دقت کنند

طرز تهیه :

این گیاه را سابیده در غذا می توانید استفاده و از خواص آن بهره مند شوید . همچنین مخلوط این گیاه با پرسیاوشان و انجیر برای تنگی نفس و سرفه بسیار مناسب است .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید