با اسانس برگاموت موهایی صاف و زیبا داشته باشید

با اسانس برگاموت موهایی صاف و زیبا داشته باشید

در عصر حاضر ، آروماتراپی یکی از راهای درمانی محبوب می باشد . آروماتراپی یا رایحه درمانی در صنعت زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است . از این رو اسانس های به دست آمده از گیاهان دارویی و یا مرکبات بسیار حائز اهمیت می باشد .

اسانس به دست آماده از برگاموت نیز از جمله ، اسانس های مورد توجه در بحث آروماتراپی می باشد . اسانس برگاموت ، از میوه های درخت برگاموت تهیه می شود . درخت برگاموت دارای گل های سفید زیبا ، برگ های سبز بیضی و میوه های زرد معطر به رنگ لیمو (Citrus Bergamia"  یا "Bergamot  ) می باشد . این اسانس از پوست میوه برگاموت تهیه می شود . اسانس حاصل از درخت برگاموت عطری فوق العاده و طعمی که به شیرینی می زند ، دارد .

تحریک کننده :

اسانس برگاموت یکی از بهترین محرک های طبیعی است که می توانید برای موهایتان استفاده کنید. این اسانس گردش خون را در سرتاسر پوست بهبود می بخشد ، که باعث رسیدن مواد مغذی به سلول ها می شود و سیستم کلی را برای عملکرد در سطح مطلوب تسهیل می کند.  هنگامی که ریشه های مو توسط روغن تحریک شوند ، الیاف مو تغذیه می شوند و شروع به رشد قابل توجهی می کنند.

آرامش بخش :

هنگامی که از این اسانس در پوست سر و مو استفاده شود ، متوجه اثر آرام بخش آن خواهید شد . اسانس برگاموت نه تنها سیستم عصبی را آرام می کند بلکه باعث می شود ذهن ما آرام شود . این اثرات مثبت تاثیر به سزایی در رشد مو دارند. بنابراین، اگر شما پوست خود را با روغن برگاموت ماساژ دهید ، رشد مو را افزایش می دهد و به زیبایی شما می افزاید .

ضد میکروبی و ضد عفونی :

هنگامی که پوست سر شما به علت افزایش میکروب ها ، عفونت ها و سایر مسائل تحت تاثیر قرار می گیرد ، موجب آسیب شدید به فولیکول های مو می شود و از رشد طبیعی مو جلوگیری می کند. اما داشتن یک عامل ضد میکروبی بزرگ مانند اسانس برگاموت می تواند به حفظ پوست ، تمیز، سالم نگه داشتن آن کمک کند .
خواص ضد میکروبی روغن برگاموت با خواص ضد عفونی کننده آن تقویت می شود.  به غیر از ریشه کن کردن میکروب ها و جلوگیری از ایجاد عفونت های پوستی، مانع از ابتلا به بیماری ها نیز می شود. این برای سلامتی و رشد مو بسیار مهم است.

مرطوب کننده :

اسانس برگاموت یک محصول عالی است که می تواند الیاف مو را مرطوب کند و شرایط لازم را برای آنها فراهم کند. این اسانس می تواند رطوبت از دست رفته موها را برگرداند . این روغن می تواند هر چیزی مورد نیاز برای ترمیم مو و نرم و صاف کردن آن نیاز است ، را انجام دهد .
از این رو این اسانس یک انتخاب فوق اعاده برای موهای خشک و آسیب دیده است . همچنین برای صاف کردن موهای مجعد بسیار مفید است .

مضرات :

برگاموت اگرچه برای پوست و مو بسیار مفید است اما در زمان مصرف باید احتیاط کرد . از این رو به موارد زیر توجه کنید :
مصرف آن برای کودکان زیر ۶ سال ممکن است مضر باشد .
قبل از استفاده از روغن ، مقداری از آن را روی دست امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که حساسیت نداشته باشید .
بهتر است قبل از مصرف از غلظت آن با حل کردن در حلال های دیگر کم کنید .
 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید