با روغن زیتون جوان بمانید

با روغن زیتون جوان بمانید

زیتون یکی از گیاهان بسیار مفید برای پوست و مو می باشد. روغن زیتون یکی از روغن های مهم به لحاظ خواص می باشد.

روغن زیتون دارای خواص ویژه ای می باشد، به گونه ای که از این روغن در ساخت لوازم آرایشی نیز بهره می برند. همچنین این روغن به سبب دارا بودن مواد مغذی برای پخت غذا نیز استفاده می شود.
در سراسر جهان، از روغن زیتون به طور منظم برای پوست استفاده می شود و مطالعات تحقیقاتی بی شماری در طول سال ها بیانگر تاثیر ین روغن بر پوست بوده است. به همین سبب است که در بسیاری از کرم ها، ماسک های پوست و … از روغن زیتون استفاده می شود. این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها یقوی می باشد که به بهبود پوست و تمیز کردن پوست کمک می کند. از طرفی از چین و چروک و لکه های ناشی از سن جلوگیری می کند.

ضد پیری :

ترکیبات پلیفنولی در روغن زیتون یافت می شود که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. از این رو از التهابات و لکه های ناشی از سن جلوگیری می کند. همچنین ترکیبات موجود در زیتون سبب سفت شدن پوست و جوان شدن پوست می شود.

مرطوب کننده :

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخته شده است،زیرا می تواند عمیقاً به پوست نفوذ کند. از رو مواد مغذی مهم مانند ویتامین E و A را به لایه های سلول های پوستی که به آن نیاز دارند می رساند.از این سبب مرطوب شدن پوست شما می شود.

پاک کننده آرایش چشم :

پوست دور چشم بسیار حساس می باشد. از این پاک کردن آرایش با مواد شیمییایی می تواند به پوست اطراف چشم آسیب بزند. روغن زیتون یک پاککنده بسیار عالی برای آرایش دور چشم است. استفاده کمی از روغن زیتون با کمی پنبه می تواند به راحتی هرگونه آرایش و آلودگی را از اطراف چشم پاک کند.

محافظت در برابر نور خورشید :

مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون قادر به کاهش صدمات اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی پوست، مبارزه با استرس اکسیداتیو می باشد.

مضرات :

این روغن با تمام مزایایی که دارد ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند. از این رو ممکن است در برخی از افراد ایجاد خارش پوستی و یا ایجاد التهاب کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید