با روغن های ضد پیری آشنا شوید

با روغن های ضد پیری آشنا شوید

خواص روغن های گیاهی شناخته شده می باشد . یکی از خواص بسیار مهم روغن های گیاهی جوان سازی پوست می باشد.

روغن های ضد پیری به مجموعه روغن های گیاهی گفته می شود که دارای خواصی چون  ضد چروک، ضد آکنه ، ضد لک و … می باشد. این روغن ها سبب ترمیم و بازسازی سلول های پوستی می شود. روغن های ضد پیری ویتامین های مورد نیاز را به پوست می رساند.

روغن آرگان :

روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، اسید لینولئیک و اسید های چرب ضروری امگا است که پوست را ترمیم و هیدراته می کند. این روغن دارای ویژگی های ضد التهابی بوده و قرمزی پوست را کاهش می دهد. این روغن یک مرطوب کننده عالی برای پوست نیز می باشد. روغن آرگان سبب درمان آکنه و زخم ها می شود . از طرفی مانع از آسیب اکسیداتیو، رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش می شود.

روغن دانه انار :

خواص بازسازی روغن انار، آن را به یک روغن مهم تبدیل کرده است. به گونه ای که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست از این روغن استفاده می شود. این روغن حاوی اسید پانونیکیک ، اسید چرب امگا ۵ است که از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری می کند . از این رو از پیری پوست جلوگیری می کند. روغن هسته انار حاوی آنتی اکسیدان است و با تولید کلاژن سبب تقویت پوست می شود.

روغن اسانس درخت چای :

این روغن دارای خصوصیات ضد میکروبی و ضد عفونی کننده بوده و باعث کشتن میکروب های مضر می شود و پوست را از ابتلا به عفونت محافظت می کند. این روغن پوست را از آکنه، موهای زیر پوستی ،زخم های پوستی  جلوگیری می کند.

اسانس گل رز :

اسانس گل رز دارای ویژگی های نرم کننده عالی است که پوست خشک را مرطوب کرده و دارای خواص ضد عفونی کننده برای پوست است. این روغن دارای خواص ضد التهابی است که به درمان قرمزی و التهاب پوست کمک می کند. روغن رز همچنین می تواند به بهبود بافت پوست، کنترل بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک نیز کمک کند.

شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از روغن های ضد پیری را انتخاب کنید. دقت داشته باشید قبل از استفاده مداوم از روغن های فوق از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید