برای رفع خارش چشم چه کنیم

برای رفع خارش چشم چه کنیم

چشم یکی از نقاط بسیار حساس بدن می باشد . افزایش آلودگی پیرامون برای چشم بسیار مضر می باشد .

آلودگی های پیرامون سبب آسیب به چشم و خارش چشم می شود . در زیر با برخی از درمان های خانگی جهت برطرف کردن خارش چشم آشنا خواهیم شد .

خیار :

خیار دارای خاصیت ضد التهابی می باشد . از این رو برای درمان تورم ، سوزش و پف کردگی بسیار مناسب است .
بدین منظور کافی است ، یک خیار بشویید . خشک کنید و سپس به حلقه های نازک ببرید . این برش ها را درون یخچال بگذارید . پس از مدتی آن ها را برداشته و روی چشمتان قرار دهید . این کار را ۴ الی ۵ بار می توانید در روز انجام دهید .

روغن کرچک :

روغن کرچک یک راه حل خانگی برای درمان بسیاری از مشکلات چشم است . برای استفاده از فواید این روغن می توانید از راهکار زیر بهره بگیرید .
یک قطره روغن کرچک را بردارید . این قطره را به آرامی در اطراف چشم ماساژ دهید . این کار را ۳ الی ۴ بار در روز می توانید اجام دهید .

جوش شیرین :

جوش شیرین یکی از مواردی است که به راحتی در یک خانه یافت می شود . از جوش شیرین می توانید برای مبارزه با عفونت ها استفاده کنید .
بدین منظور محلولی از جوش شیرین و آب با نسبت ۱ به ۲ تهیه کنید . با استفاده از این مخلوط اطراف چشم هایتان را شستشو دهید .

 

سرکه سیب

سرکه سیب :

سرکه سیب دارای خواص ضد عفونی کننده ی منحصر به فردی می باشد . سرکه با خواض ضد باکتریایی که دارد ، یک درمان بسیار مفید خانگی برای هر نوع عفونت محسوب می شود .
بدین منظور سرکه را با آب مخلوط کنید و به اطراف چشم بزنید . این درمان برای خارش چشم بسیار مفید می باشد .

شیر سرد :

شیر دارای مواد مغذی بسیاری است . این مواد مغذی برای رفع خارش چشم بسیار موثر است . شیر موجب تسکسن چشم و حدف خاک اطراف آن می شود .
برای استفاده از شیر سرد ، آن را از درون یخچال بردارید . پنبه ای گلوله کرده و درون شیر فرو ببرید . آنگاه پنبه را به اطراف چشم بمالید .

سیب زمینی خام :

سیب زمینی یکی از مواردی است که در سلامت چشم بسیار موثر است .
بدین منظور کافی است ، سیب زمنی را بشویید . قطعه ، قطعه کنید . قطعات را درون یخچال قرار دهید . پس از گذشت مدتی از یخچال برداشته و روی چشم خود بگذارید . این کار را باید ۲ الی۳ بار در روز برای درمان تورم و خارش تکرار کنید .

گلاب :

گلاب یک تسکین دهنده بسیار مفید برای چشم می باشد . گلاب بهترین درمان خانگی برای خارش چشمان است .
بدین منظور چشمان خود را ۲ الی ۳ بار در روز با گلاب بشویید .

چای سبز :

چای سبز نه تنها برای سلامت مفید است بلکه برای تورم چشم نیز بسیار مفید می باشد .
بدین منظور چای سبز را دم کرده و صاف کنید . چشم ها را با این محلول بشویید . این کار را می توانید تا ۲ بار در روز تکرار کنید .

آلوئه ورا :

آلوئه ورا یک درمان خانگی طبیعی است . بدین منظور ژل آلوئه ورا را با اب مخلوط کرده و چشمان خود را با آن بشویید . این کار را تا  بار در روز می توانید انجام دهید . برای رفع مشل خود تا بهبودی کامل این کار را تکرار کنید .

آب :

آب درمان بسیاری از بیماری پوستی محسوب می شود . شستشو روزانه چشم هایتان با آب تاثیر به سزایی در حفظ سلامت آن دارد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید