برای رفع سفیدی مو چه کنیم

برای رفع سفیدی مو چه کنیم

سفیدی مو عارضه ای است که در اکثر مواقع آن را نشانه ای  از گذر زمان و بالا رفتن سن می دانند . رنگدانه های موجود در مو به نام ملانین سبب سیاهی مو می شود .

ملانوسیت سلول های تولید کننده ملانین ها هستند . با گذشت زمان ملانوسیت ها از بین رفته و در نتیجه تولید ملانین متوقف می شود . توقف ملانین سبب از بین رفتن رنگدانه ها و در نتیجه سفیدی مو می شود . به طور معمول بعد از ۳۰ سالگی بعد از گذشت هر دهه ۱۰٪ تا ۲۰٪ موها سفید می شود .

در بازار شما رنگ های موی بسیاری را پیدا می کنید که می توانید با استفاده از آن ها به موهای سفید خود رنگ بدهید . این مواد به سبب شیمیایی بودن ، دارای عوارضی نیز می باشند .
در این مطلب قصد داریم با استفاده از گیاهان و طب سنتی رنگ هایی طبیعی بسازیم . این رنگ های طبیعی به مانند مواد شیمیایی به مو ها آسیب نمی زند بلکه موجب تقویت آن نیز می شود .

حنا :

حنا از درخت لاوسون تهیه می شود . این گیاه رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد . این گیاه از قدیم برا رنگ کردن موها استفاده می شده است .
حنا به صورت پودر می باشد . این پودر را می توانید با انواع مواد طبیعی چون آب لیمو ، سرکه و میخک و یا روغن های معطر را به آن اضافه کنید . برای تهیه رنگ تیره تر ، می توانید حنا را با نیل مخلوط کنید .
از حنا می توانید یک بار در هفته استفاده کنید .

چای :

استفاده از چای یکی از راه های پوشش موهای خاکستری و بازگرداندن رنگ موی طبیعی است . چای سیاه و چای سفید به راحتی موهای شما را تیره می کند .
بدین منظور می توانید از چای خشک یا کیسه چای استفاده کنید . پس از آماده کردن چای ، اجازه دهید تا اندکی خنک شود . موهای خود را به چای آغشته کنید . پس از آنکه موهای خاکستریتان رنگ گرفت ، موهایتان را بشویید . ۳ تا ۵ بار در هفته می توانید از چای استفاده کنید .

قهوه :

برای رنگ دادن به موهای سیاه و قهوه ای ، قهوه بسیار مناسب است . بدین منظور یک فنجان قوری قهوه دم کنید . پس از آنکه اندکی سرد شد ، در هر فنجان یک قاشق قهوه نیز اضافه کنید . این مخلوط را روی موهای خود قرار دهید . بعد از گذشت ۱ساعت موهایتان را بشویید .
این کار را تا زمانی که به رنگ مورد نظر خود برسید ، تکرار کنید .

گیاهان دارویی :

برخی از گیاهان دارویی را دارای رنگ می باشند .
رنگ تیره : رزماری ، مریم گلی ، گزنه ، میخک ، دارچین ، پوسته گردو سیاه و سفید و ریشه سنفیتون
رنگ قرمز : گل ترش ، شبدر قرمز ، لگن ، قرمز گل سرخ ، چغندر، هویج و گل همیشه بهار
تقویت مو : بابونه ، بهار ، پوست لیمو ، زعفران ، گل همیشه بهار ، بومادران ، گلبرگ های آفتابگردان

برای استفاده از گیاهان فوق آن ها بکوبید و خشک کنید . انگاه نصف فنجان از گیاه را درون آب بریزید . اجازه دهید ۳۰ دقیقه بجوشد . بعد از آن یک روغن مانند روغن نارگیل به مخلوط اضافه کنید . موهای خود را با این مخلوط آغشته کنید . بعد از ۱ الی ۲ ساعت موهایتان را بشویید .

 

سفیدی مو با سیب زمینی

 

پوست سیب زمینی :

 پوست سیب زمینی را دور نیندازید !
پوست سیب زمینی یک رنگ مو طبیعی است . نشاسته موجود در سیب زمینی سبب ، تیره شدن مو می شود . دو فنجان اب را با یک فنجان پوست سیب زمینی بگذارید بجوشد . موهایتان را به این مخلوط آغشته کنید . پس از چند ساعت موهایتان را بشویید .

این موارد چند نمونه راهکار طبیعی برای رفع سفیدی مو است .

برای خرید گیاهان دارویی فوق می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید