جالب ترین خواص شبدر قرمز

جالب ترین خواص شبدر قرمز

شبدر قرمز یکی از گیاهان دارویی می باشد . خواص شبدر قرمز در طب سنتی شامل کاهش کلسترول ، تحریک دفع ادرار ، افزایش گردش خون ، تقویت استخوان ها ، محافظت از سیستم ایمنی بدن ، کاهش فشاری خون ، کمک به سیستم قلبی عروقی و … می باشد .


شبدر قرمز گیاهی علفی و چند ساله می باشد . خواص شبدر قرمز در طب سنتی بسیار کاربردی می باشد . این گیاه خاصین ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد . از دم کرده این گیاه می توانید استفاده کنید . در زیر به توضیح برخی از خواص شبدر قرمز می پردازیم .

کاهش فشار خون :

یکی از خواص منحصر به فرد شبدر توانایی آن کاهش التهاب در سراسر بدن ، به خصوص در سیستم قلبی عروقی می شود . این گیاه سبب باز شدن عروق و رگ های خونی می شود . از این رو سبب کاهش فشار خون می شود .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

شبدر قرمز شامل دوز بالایی از ویتامین C می باشد . ویتامین C سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . این گیاه همچنین سبب تحریک تولید سلول های سفید خون می شود .

ضد عفونت :

دمنوش شبدر قرمز حاوی انواع انتی اکسیدان است .  این آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و موجب از بین رفتن ویروس و باکتری می شود .

قاعدگی و یائسگی :

این گیاه اثرات هورمونی در دوران قاعدگی را کنترل می کند . شبدر قرمز به تعادلات هورمونی ، نوسانات خلقی ، کاهش درد پستان  کمک می کند . این گیاه همچنین در دوران یائسگی نیز نوسانات هورمونی را کنترل می کند .

 

خواص شبدر قرمز

ضد سرطان :

شبدر قرمز یکی گیاهان بسیار مفید برای پیشگیری از سرطان است . شبدر قرمز از سرطان پروستات نیز جلوگیری می کند . این گیاه دارای آنزیم هایی می باشد که از رشد پروستات جلوگیری می کند .

کاهش کلسترول خون :

کاهش کلسترول به طور قابل توجهی از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند . این گیاه سطح کلسترول خون را کاهش داده و به حفظ سلامت کمک می کند .

گردش خون :

خواص موجود در شبدر قرمز به تحریک جریان خون کمک می کند . با تحریک جریان خون  از فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی جلوگیری می شود .

مضرات :

شبدر قرمز تقریبا بدون عوارض است ، اما در برخی از افراد با تهوع ، درد عضلانی ، سردرد و قاعدگی طولانی همراه است .
اگر از داروی خاصی استفاده می کنید ، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید