خار مریم معجزه ای برای درمان کبد

خار مریم معجزه ای برای درمان کبد

بسیاری از گیاهان دارویی وجود دارند که به سبب ناشناخته ماندن از خواص آن ها نیز بی بهره ایم . خار مریم یکی از گیاهان مورد استفاده در طب سنتی می باشد که کمتر کسی با آن آشنایی دارد .

خار مریم (Silybum marianum ) گیاه بسیار زیبایی می باشد و گل های ستاره ای ان بسیار مورد توجه است . این گیاه ارتفاعی برابر با ۳۰ تا ۲۰۰ سانتی متر داشته ، ساقه های ان پنبه ای شکل بوده و در انتهای ساقه ها برگ هایی نیزه ای شکل وجود دارد . در میان این برگ های نیزه ای شکل گل بسیار زیبای خار مریم را با عرض ۴ تا ۱۲ سانتی متر مشاهده می کنید . این اغلب به رنگ صورتی بوده و در میانه این گل کاسه ای زرد رنگ یافت می شود که دانه هایی به رنگ سبز تیره را در خود جای داده است . خار مریم تا از خرداد تا اوخر شهریور می روید البته در نیم کره جنوبی از آذر تا اوایل بهمن می روید . این گیاه به وفور در سواحل جنوب شرقی انگلیس ، ایران ، آمریکای شمالی ، استرالیا و نیوزیلند یافت می شود .

خواص :

– کاهش علایم پیری
– سم زدایی از بدن و به خصوص کبد
– ضد سرطان
– کاهش کلسترول
– افزایش سیستم ایمنی بدن
– کنترل دیابت
– آنتی اکسیدان
– جلوگیری از سنگ صفرا
– کاهش رشد سلول های سرطانی رحم ، سینه و پروستات
– اثر بخشی بیشتر دوره شیمی درمانی
– از بین بردن مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی
– جلوگیری از آلزایمر
– درمان کبد چرب
– کمک به بهبود کبد الکلی

 

خار مریم

 

مضرات :

مصرف به اندازه خار مریم عوارض و مشکلاتی ندارد اما مصرف بی رویه این گیاه موجب ایجاد اگزما ، سردرد ، تهوع ، حساسیت های پوستی ، تعریق و کاهش قوه دید می شود .
زنان باردار نیز بهتر است از مصرف این گیاه پرهیز کنند .

طرز مصرف :

قرص لیور موجود از گیاه خار مریم تهیه می شود . یکی از راه های استفاده از این گیاه ، استفاده از این قرص است .
راه دیگر استفاده از این گیاه ، تهیه دمنوشی از بذر این گیاه است . بدین منظور می توانید بذ این گیاه را به مدت ۱۰ ال ی۱۵ دقیقه به همراه آب جوش روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید . پس از انکه دم کشید ، صاف کرده و میل کنید .
از تنتور این گیاه نیز می توانید استفاده کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید