خواص آلوئه ورا برای بدن چیست

خواص آلوئه ورا برای بدن چیست

آلوئه ورا یکی از گیاهان بسیار معروف در حوزه پوست و مو می باشد . در این مطلب می خواهیم با خواص آلوئه ورا آشنا شویم .


از جمله خواص آلوئه ورا می توان به بهبود دستگاه گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، درمان درماتیت ، کاهش مشکلات قاعدگی ، درد مفاصل ، بهبود زخم ، درمان تهوع ، بهبود زخم ، باعث کاهش سطح قند خون ، جلوگیری از دیابت ، کاهش استرس ، مانع از رشد سرطان ، کاهش اثرات پرتو درمانی و … نام برد .

از آلوئه ورا برای ساخت انواع دارو نیز استفاده می شود . آلوئه ورا یک گیاه دارویی شناخته شده در سراسر جهان است .

 

خواص آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا چیست  ؟

بهبود دستگاه گوارش :

این گیاه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مناسب است . آلوئه ورا سبب جذب بهتر مواد غذایی شده و موجب دفع مواد مضر می شود . این گیاه سبب اثرات مثبت در دستگاه گوارش می شود . آلوئه ورا از سندرم روده تحریک پذیر و یبوست جلوگیری می کند . 

درمان زخم :

آلوئه ورا دارای ترکیباتی به نام پلی ساکارید است که توانایی درمان انواع زخم را دارد . زخم موجب ایجاد بسیاری از مشکلات از جمله مشکلاتی گوارشی نیز می شود . اگر از زخم رنج می برید ، به مدت ۳ الی ۴ هفته آلوئه ورا استفاده کنید .

افزایش سیستم ایمنی بدن :

این گیاه به سبب دارا بودن خواص سم زدایی ، موجب پاکسازی دستگاه گوارش و سیستم گردش خون می شود . با بهبود گردش خون ، موجب بهبود سلول های بدن می شود . آلوئه ورا باکتری های مضر را خنثی می کند . از این رو آلوئه ورا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود .

توقف سرطان :

با تقویت سیستم ایمنی ، بدن در مقابل سرطان نیز ایمن می شود . ویتامین C  موجود در این ماده سبب از بین رفتن سلول های سرطانی می شود .

بهبود عوارض جانبی ناشی از پرتو درمانی :

پرتو درمانی یکی از راه های درمان رطان می باشد .  این درمان متاسفانه دارای عوارضی است . مصرف موضعی ژل آلوئه ورا برای تسکین اثرات ناشی از پرتو درمانی بسیار مفید است . مصرف نوشیدنی آلوئه ورا سبب درمان کاهش اثر سوختگی ناشی از تابش پرتو می شود .

رشد مو :

آلوئه ورا موجب  افزایش رشد مو می شود . استفاده از آلوه ورا سبب افزایش حجم مو و سالم ماندن مو می شود . این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و موجب تحریک رشد مو می شود . اگر شما به طور منظم از آلوئه ورا استفاده کنید از ریزش مو جلوگیری می کند .

بهبود مفاصل و کاهش آرتروز :

این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد . از این رو برای درد و تورم ناشی از آتریت بسیار موثر است . این گیاه برای درمان درد مفاصل بسیار مفید است .
استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت موضعی سبب کاهش التهاب مفاصل می شود . افزودن آلوئه ورا در رژیم غذایی موجب تسکین در مفاصل و جلوگیری از ارتروز می شود .

درمان مشکلات قاعدگی :

آب آلوئه ورا به عنوان یک محرک در دوران قاعدگی بسیار مفید است . مصرف این گیاه در دوران قاعدگی از قاعدگی دردناک جلوگیری می کند .

کاهش تهوع :

تهوع ممکن است علت های گوناگونی داشته باشد . مصرف غذای آلوده ، ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا و … از جمله دلایل تهوع است .  آب آلوئه ورا سبب جلوگیری از اختلالات معده و تهوع می شود .  با خوردن این گیاه شما به زودی آرامش را سراسر بدن خود حس خواهید کرد .

با برخی از خواص آلوئه ورا آشنا شدیم . دقت داشته باشید در مصرف آلوئه ورا زیاده وری نکنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید