خواص اسانس زنجبیل

خواص اسانس زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان بسیار محبوب در طب سنتی می باشد. اکثر افراد حداقل یکبار از این گیاه استفاده کرده اند چه به صورت دمنوش یا چاشنی. اما آیا تاکنون از اسانس زنجبیل نیز استفاده کرده اید؟


اسانس زنجبیل از زنجبیل تازه یا خشک آن با استفاده از روش تقطیر یا روش های دیگر تهیه می شود. مواد فعال از ریشه زنجبیل جدا شده و اسانس زنجبیل گرد هم می آیند. از این رو می توان گفت اسانس زنجبیل دارای خواص دارویی بوده، در صورتی که دیگر اشکال زنجبیل برای استفاده از عطر و طعم مفید است .
اسانس زنجبیل برای تقویت سلامت قلب، کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری های مزمن، بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سیستم تنفسی و … مفید می باشد.

جلوگیری از بیماری های مزمن :

با اثرات آنتی اکسیدانی شناخته شده موجود در اسانس زنجبیل این گیاه نه تنها به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن کمک می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند و از عفونت در سراسر بدن جلوگیری می کند.

بهبود سلامت تنفسی :

اثرات تسکین دهنده، تحریک کننده و آنتی بیوتیک اسانس زنجبیل برای بهبود سیستم تنفسی، گلو درد و رفع موکوس بیش از حد در دستگاه تنفسی شما بسیار عالی است

هضم غذا :

فقط چند قطره از این اسانس برای از بین بردن حالت تهوع می تواند موثر واقع شود. این اسانس فرآیندهای گوارشی شما را بهبود بخشد و به شما کمک می کند از گرفتگی یا نفخ خلاص شوید.

کاهش التهاب :

اسانس زنجبیل به طور موضعی به همراه یک روغن حامل دیگر می تواند به سرعت از درد، تورم و ناراحتی در مفاصل جلوگیری کند.

افزایش میل جنسی :

اسانس این گیاه برای افزایش میل جنسی زنان و مردان به مدت طولانی مورد توجه قرار گرفته است.

درمان گرفتگی قاعدگی :

زنان می توانند مقادیر کمی از این روغن را برای کاهش درد گرفتگی ناشی از قاعدگی مصرف کنند.

نحوه مصرف :

شما می توانید روغن زنجبیل را با روغن حامل دیگری مانند روغن بادام یا نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم به مفاصل، معابد و عضلات آسیب  دیده بمالید. از این روغن همچنین برای ماساژ بسیار از مناطق بدن استفاده می شود.
بعضی افراد مقدار کمی از روغن زنجبیل را به طور خوراکی مصرف می کنند تا التهاب را در روده و ناراحتی عمومی خلاص شوند. همچنین مصرف خوراکی آن می تواند از اختلالات تنفسی نیز جلوگیری کند.

مضرات اسانس زنجبیل :

مصرف مقدار بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد و ممکن است منجر به اختلالات خونریزی، فشار خون بالا، کاهش قند خون، ناراحتی های دستگاه گوارش و التهاب موضعی شود. اگر به زردچوبه حساسیت دارید از مصرف زنجبیل نیز خودداری کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید