خواص برگ درخت چریش

خواص برگ درخت چریش

برگ درخت چریش یکی از گیاهانی می باشد که در طب سنتی می توان از خواص آن استفاده کرد. این برگ دارای فواید گوناگونی است در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.


درخت چریش بومی شبه قاره هند است، اما امروزه در اکثر نواحی خاورمیانه یافت می شود. درخت چریش رشد سریعی داشته و برگ های بسیاری دارد. برگ درخت چریش دارای خاصیت دارویی بوده و دارای خواصی چون درمان شوره سر، بهبود پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب، بهبود زخم ، بهبود معده کاهش سرعت روند پیری، بهبود سلامت مو و پوست سر بهبود سلامت جنسی جلوگیری از سرطان و درمان دیابت می باشد.
از برگ این درخت در صنعت دارو نیز استفاده می شود. از برگ درخت چریش داروی ضد آفات نیز تهیه می شود.

ضد باکتری و میکروب :

یکی از مزایای شناخته شده پودر ، روغن، برگ، دمنوش و هر مشتق دیگری از این گیاه، اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی قوی آن است. این گیاه برای پاکسازی بدن شما از انواع میکروب و باکتری بسیار مفید می باشد. از این رو سبب سلامت پوست نیز می شود.

کاهش شوره سر :

خواص ضد قارچ و ضد باکتری این برگ موجب شده که از آن در شامپو ها و پاک کننده های پوستی نیز استفاده شود. این گیاه می تواند شوره سر را از بین ببرد. همچنین با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی، سبب افزایش سلامت فولیکول های مو می شود. از این رو سبب تقویت موها می شود.

درمان جوش و آکنه :

خاصیت آنتی باکترایی برگ این درختان سبب می شود که از پوست در برابر جوش و آکنه محافظت کنند. از طرفی این گیاه سبب از بین رفتن جای جوش شده و روند پیری را نیز کاهش می دهد. اگر از این گیاه یک ماسک تهیه شود می تواند به مانند یک لایه بردار عمل کرده و از ایجاد جوش جلوگیری کند.

بهبود سلامت معده :

مصرف برگ درخت چریش به طور مستقیم با کاهش التهاب در دستگاه گوارش مرتبط است. این گیاه از زخم معده، یبوست، نفخ و گرفتگی جلوگیری می کند. همچنین برای عفونت های ایجاد شده در روده نیز مفید باشد.

درمان مالاریا :

تحقیقات نشان می دهد که برگهای این درخت می توانند به طور موثر علائم مالاریا را درمان کنند و خطر بیماری را به حداقل برسانند. البته این تحقیقات هنوز به طور کامل تایید نشده است.

بهبود سلامت دهان :

این گیاه در هند به عنوان یک ماده مفید در بهداشت دهان و دندان، بسیار محبوب است. ویژگی آنتی باکتریال این گیاه برای از بین بردن باکتری های زیر لثه که باعث بوی بد دهان می شوند، مفید می باشند.

مضرات :

از مصرف این گیاه برای کودکان خودداری کنید.کسانی که مشکلات کبدی یا کلیوی دارند از مصرف گیاه خودداری کنند. همچنین از مصرف بیش از حد این گیاه نیز خودداری کنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید