خواص جادویی شاه بلوط

خواص جادویی شاه بلوط

شاه بلوط از جمله گیاهانی است که دارای خواص بسیاری می باشد . این میوه مزه ای شیرین و خوشمزه دارد و خام و پخته آن به مصرف می رسد . این میوه حاصل درختچه ای است که تقریبا در سراسر نیمکره شمالی تقریبا یافت می شود .


از جمله فواید مهم شاه بلوط می توان به دیابت ، بهبود سلامت دستگاه گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، تقویت استخوان ها ، کاهش فشار خون ، حفظ سلامت قلب و عروق و … اشاره کرد .

پیشگیری و مدیریت دیابت :

گفته می شود غذاهای حاوی فیبر در کاهش و کنترل دیابت نقش مهمی دارد . این میوه همچنین به کاهش قند خون کمک کرده و برای درمان دیابت بسیار موثر می باشد .

تقویت سیستم ایمنی :

شا بلوط حاوی مقادیر بالایی ویتامین C می باشد . این میوه همچنین حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشد که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید می باشند . آنتی اکسیدان ها همچنین موجب توقف رادیکال های آزاد در بدن می شود . از این رو می تواند از عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و به سلامت بدن کمک به سزایی می کند .

تقویت استخوان :

این میوه حاوی مقادیر بالایی مس و منزیم می باشد . این مواد به سلامت و تراکم استخوان بسیار کمک می کند . مس همچنین موجب جذب راحت آهن در بدن شده در نتیجه رشد استخوان ها افزایش می یابد . منیزیم نیز موجب تراکم استخوان ها می شود . با این وصف می توان گفت شاه بلوط برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است .

 

شاه بلوط

دستگاه گوارش :

این میوه حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد . فیبر موجب راحت تر غذا در دستگاه گوارش می شود . از این رو از یبوست و التهابات روده جلوگیری می کند .

تقویت مغز :

شاه بلوط حاوی فولات ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین B می باشد . این موارد سبب توسعه عملکرد سیستم عصبی شده ، جریان خون به مغز را نیز افزایش می دهد . از این رو موجب تقویت مغز می شود . این میوه همچنین حافظه را نیز تقویت می کند .

فشار خون :

این میوه حاوی مقادیری پتاسیم می باشد . پتاسیم به گشاد شدن عروق کمک کرده و موجب افزایش جریان خون می شود .  از این رو از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می شود .

تقویت قلب :

این میوه از تشکیل چربی در اطراف قلب جلوگیری می کند . شاه بلوط همچنین به کاهش کلسترول و کاهش التهاب کمک می کند . این موارد در سلامت قلب تاثیر به سزایی دارند .

مضرات :

این میوه آلرژی زا می باشد . از این رو در مصرف آن دقت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید