خواص دم اسب را بیشتر بشناسید

خواص دم اسب را بیشتر بشناسید

دم اسب یکی از گیاهان دارویی می باشد . خواص دم اسب در طب سنتی بسیار زیاد می باشد .

ضد سرطان ، ارتقای سیستم ایمنی، کاهش التهاب ، افزایش عملکرد شناختی ، از بین بردن مسائل تنفسی ، تسکین پوست ، حفاظت از استخوان ، ارتقاء سطح سلامت دهان ، سم زدایی بدن ، درمان دیابت ، کمک به مراقبت از مو و … برخی از خواص دم اسب می باشد .
در زیر با برخی از خواص دم اسب بیشتر اشنا خواهید شد .

پیشگیری از سرطان :

دم اسب دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد . آنتی اکسیدان موجود در این گیاه با رادیکال ها آزاد مبارزه کرده و از پیری جلوگیری می کند . این گیاه از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند .

ایمنی بدن :

دم اسب دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده می باشد . از این رو از هجوم عوامل بیماری زا جلوگیری می کند . این گیاه برای افرادی که دوره نقاهت پس از بیماری را طی می کنند بسیار مناسب است .

محافظت از استخوان :

سیلیکون یکی از نادرترین مواد معدنی مورد نیاز بدن ما است . این ماده در کمتر موادی پیدا می شود . گیاه دم اسب غنی از سیلیکون  می باشد . این ماده در تراکم استخوان بسیار موثر است . با اضافه کردن این گیاه به رژیم غذایی می توانید استخوان های خود را تقویت کنید .

بهبود پوست :

این گیاه دارای عصاره ای می باشد که به زیبایی پوست صورت بسیار کمک می کند . این گیاه دارای آنتی اکسیدانی ، ضد التهاب بوده و برای تقویت پوست صورت بسیار مفید است . دم اسب برای رفه جوش و آکنه و از بین بردن اگزما بسیار مفید می باشد .

دیابت :

از خواص دم اسبی  کاهش قد خون می باشد . این گیاه سطح انسولین را متعادل کرده و به کنترل دیابت کمک می کند . مصرف مداوم گیاه دم اسبی در مدیریت دیابت و قند خون بسیار موثر است .

 

خواص دم اسب

بهبود کلیه :

دم اسبی سبب ازدیاد ادرار می شود . این گیاه با دفع سموم از ادرار سبب سلامت کلیه ها می شود . این از ایجاد سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند .

مراقبت از مو :

دم اسبی حاوی مواد معندی و ترکیبات آلی است . این مواد سبب تقویت موی سر می شود . این گیاه فولیکول مغز را تقویت کرده و همچنین سبب درخش موها نیز می شود .

مضرات :

این گیاه مضرات خاصی ندارد . از مصرف بی رویه این گیاه نیز پرهیز کنید زیرا ممکن است دارای عوارضی باشد .
زنان باردار و شیرده با مشورت پزشک از این گیاه استفاده کنند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید