خواص روغن آرگان در طب سنتی

خواص روغن آرگان در طب سنتی

روغن آرگان یکی روغن های مورد توجه در طب سنتی می باشد. در ادامه مطلب به توضیح برخی از خواص این روغن خواهیم پرداخت.

روغن آرگان(Arganoil) از دانه میوه درخت آرگان (Argan) استخراج می‌گردد. این روغن حاوی مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب است که در مقابل عمل اکسیده شدن، بسیار مقاوم تر از روغن زیتون است. همچنین حاوی ویتامین A، امگا ۶ و ۹ نیز است.
این روغن دارای خواص ویژه ای برای پوست سر و مو از جمله رفع شوره سر وسوزش، جلوگیری از ریزش مو می باشد. از طرفی به رشد موهای قوی تر ضخیم تر کمک می کند.

روغن آرگان چگونه می تواند سبب تقویت مو و پوست سر شود؟

این روغن یک منبع غنی از اسید لینولئیک است . همچنین حاوی اسید چرب امگا ۶ و اسید چرب امگا ۳ (اسید آلفا لینولنیک)، آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و E می باشد. این مواد، مواد مغذی ضروری هستند که به داشتن موهای سالم و قوی کمک می کنند و مانع از بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو و خشکی مو می شوند.

روغن آرگان از خشکی و خارش پوست سر می کاهد و این به علت دارا بودن اسیدهای چرب ضروری است.  همچنین به از بین بردن شوره سر و کاهش التهاب فولیکول های مو کمک می کند.

روغن آرگان برای تمیز کردن موها نیز مناسب است.این روغن همچنین شرایطی را فراهم می کند که درخشش موهای شما بیشتر شود.

این روغن حاوی حدود ۳۵-۴۰ درصد اسید لینولئیک و ۴۲-۴۸ درصد اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب باعث کاهش التهاب روی پوست و افزایش سطح رطوبت پوست می شود. آنها می توانند نفوذ پذیری پوست را بهبود بخشیده و تا مواد مغذی به راحتی به پوست سر نفوذ کنند.

روغن آرگان یک مکمل عالی برای درمان ریزش مو است. اثرات آبرسانی آن باعث ظهور موهای جدید خواهد شد. این روغن به مرور شرایط موهای شما را بهبود می بخشد.

ماسک مو با روغن آرگان:

۲/۱ قاشق غذاخوری روغن آرگان
۱
قاشق غذا خوری روغن نارگیل 
۳ قطره روغن اسانس رزماری

تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و آنرا روی پوست سر و سپس موها قرار دهید. اجازه دهید چند ساعت روی موهایتان بماند. سپس با شامپو بشویید. برای کسب نتایج بهتر دو بار در هفته انجام دهید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید