خواص زالزالک برای تقویت قلب

خواص زالزالک برای تقویت قلب

زالزالک یکی از میوه های پر طرفدر می باشد که به سبب طعم ترش و شیرین آن بسیار مورد توجه است . در این مطلب قصد داریم با خواص زالزالک در طب سنتی آشنا شویم  .

این گیاه به سبب خواص ویژه ای که دارد در سراسر جهان یافت می شود . خواص زالزالک برای درمان بیماری قلبی موجب شده تا در امریکا از این گیاه برای درمان بیماری های قلبی عروقی استفاده شود . تحقیقات بیانگر تاثیر زالزالک در کاهش درد قفسه سینه ، فشار خون طبیعی ، میزان کلسترول نرمال و پاکسازی شریان ها و …. می باشد .

این گیاه از میوه تا برگ ، دانه و گل کاربرد دارویی دارد . هرکدام از این قسمت ها دارای فلاونوئیدهای مفید ، پروانتوسیانیدین های الیگومری (OPCs) ، ساپونین ها ، اسید های فنولیک و سایر مواد مغذی می باشد .

خواص زالزالک

تقویت قلب :

فلاونوئیدها و OPC ها موجود در زالزالک موجب تقویت قلب می شود . این موارد سبب ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی شده و به کاهش رادیکال های آزاد کمک می کنند . این گیاه با باز کردن شریان ها موجب بهبود گردش خون می شود . این موارد سبب می شود تا قلب تقویت و خون به تمامی اندام ها پمپاژ شود .

فشار خون بالا :

۲۹ درصد بزرگسالان در ایالات متحده از فشار خون بالا رنج می برند . آمار فشار خون بالا روز به روز در حال افزایش می باشد . از این رو موادی که سبب کاهش یا تنظیم فشار خون می باشد ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .
یکی از خواص زالزالک کنترل و کاهش فشار خون می باشد . این گیاه با باز کردن شریان های خونی سبب حرکت راحت تر خون در آن شده و فشار خون کاهش می یابد .

تنظیم کلسترول :

دو نوع کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) وجود دارد . کلسترول بد خون می تواند بدن را دچار عوارض جدی کند . کلسترول بالا ممکن است به قلب نیز آسیب بزند . مطالعات بیانگر تاثیر زالزالک در کنترل کلسترول می باشد .

خاصیت آنتی اکسیدانی :

این گیاه با دارا بودن فلانوئید و OPCخاصیت انتی اکسیدانی دارد . آنتی اکسیدان ها از گسترش و آسیب رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند . همچنین با این اتفاق سلول های بدن جوان مانده و از پیری جلوگیری می شود .

مضرات :

این گیاه عوارض شدیدی ندارد . مصرف بی رویه آن تنها می تواند موجب سردرد ، تهوع و ضربان نامنظم قلب  شود . توصیه می شود ، زنان باردار و کودکان با مشورت پزشک از این گیاه به عنوان دارو استفاده کنند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید