خواص منحصر به فرد عسل لیمو در طب سنتی برای بدن

خواص منحصر به فرد عسل لیمو در طب سنتی برای بدن

لیمو و عسل هردو از جمله موادی هستند که بسیار مورد توجه طب سنتی واقع شده اند. نوشیدنی عسل لیمو یکی از بهترین نوشیدنی ها برای استفاده از فواید هر دوی آن ها می باشد.

عسل یک مایع غلیظ و به رنگ طلایی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. زنبور عسل ، عسل را از شهد گل ها استخراج کرده و طی فرایندی تولید می کند. لیمو نیز یک میوه کوچک، زرد و بیضوی است که بخاطر طعم و مزه منحصر به فرد آن مورد توجه است. از لیمو به عنوان یک عامل طعم دهنده در غذاها، دسرها، محصولات پخته شده و نوشیدنی ها استفاده می شود.

عسل به سبب طبیعی بودنش مورد توجه بسیاری از مردم می باشد و ترجیع می دهند که از آن در غذا استفاده کنند. عسل علاوه بر قند ، مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی مانند ریبوفلاوین، آهن، روی، ویتامین B6 و فیبر غذایی نیز دارد.
آب لیمو حاوی یک ماده فعال به نام اسید سیتریک است، که معمولا بخاطر خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده به عنوان یک عامل تمیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشیدنی عسل لیمو یکی از راه هایی است که می توانید بدین وسیله از خواص هر دوی آنها بهره مند شوید.

چگونه نوشیدنی عسل لیمو درست کنیم؟

نصف آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل در آن مخلوط کنید. توجه داشته باشید که آب مورد نظر حتما باید گرم تا سبب تحریک بدن شود.

شما همچنین می توانید از عسل و لیمو ماسک تهیه کرده و روی پوست خود قرار دهید. بدین منظور کافی است آب لیمو را گرفته و با عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورتتان بگذارید، مراقب باشید که به چشمتان نفوذ نکند. ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم به خوبی صورت خود را بشویید.

فواید عسل لیمو :

نوشیدنی عسل لیمو دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتری، تحریک کننده، سرکوب کننده اشتها، تقویت سیستم ایمنی، افزایش تنفس و تحریک متابولیسم می باشد.

  • پاک کردن بدن

بررسی ها نشان می دهد که این نوشیدنی حرکات پرستالتی روده ها را افزایش داده و به تمیز کردن روده و جلوگیری از ایجاد باکتری های خطرناک کمک می کند. علاوه بر این، آب لیمو عسل قادر به ترویج ادرار است و به عنوان یک دیورتیک، می تواند سموم را از بدن خارج کند. ادرار نمک، چربی، سموم و آب اضافی را از بدن دفع می کند.

  • کاهش وزن

گرچه مقدار زیادی از شکر در ترکیب این دو ماده وجود دارد، اما حاوی کالری زیادی نیستند. وجود تراکم مواد معدنی و ویتامین ها می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کنند. لیمو در افزایش متابولیسم بدن تاثیر به سزایی دارد.

  • درمان سرفه

زمانی که شما از گلودرد، سرفه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برید ، یکی از بهترین راه ها استفاده از عسل و لیمو است. این نوشیدنی می تواند دستگاه های تنفسی را بهبود بخشد و از تحریک آن جلوگیری کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت و از عفونت های باکتریایی و ویروسی در سیستم تنفسی جلوگیری کند.

  • کمک به هضم

خاصیت ضد باکتری عسل و لیمو می تواند یک تونیک عالی برای معده شما باشد. این نوشیدنی می تواند باکتری های خطرناک را از معده و دستگاه گوارش نابود کرده و سبب افزایش سرعت گوارش می شود.

  • درمان آکنه

این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان است. هنگامی که این مخلوط را می نوشید یا به صورت موضعی برای پوست استفاده می کنید، می تواند نتایج جالبی به دنبال داشته باشد. این نوشیدنی به علت دارا بودن خواص ضد باکتری و ویتامین Cمی تواند به بهبود ظاهر پوست و جلوگیری از آکنه و دیگر عفونت های پوستی کمک می کنند.

  • افزایش ایمنی

هنگامی که لیمو و عسل را ترکیب می کنید، سیستم ایمنی بدن افزایش قابل توجهی می یابد. لیمو دارای ویتامین C بالا ، آنتی اکسیدان ها ، خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. عسل، از سوی دیگر، یکی از قوی ترین مواد ضد باکتریایی است که ما می میشناسیم! قرار دادن این دو با هم، چه خوراکی و چه به صورت موضعی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

مضرات مصرف عسل لیمو :

بعضی از افراد به عسل حساسیت دارند، بنابراین استفاده از آن به صورت موضعی برای این افراد توصیه نمی شود. همچنین عسل را به صورت طولانی مدت روی پوست قرار ندهید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید