خواص چای سفید برای شما

خواص چای سفید برای شما

چای سفید یکی از انواع چای (چای سبز، چای سیاه و …) می باشد که دارای خواص بسیار زیادی می باشد. در واقع خواص چای سفید سبب محبوبیت آن شده است.

چای سفید به سبب آنکه پردازش کمتری در کارخانه روی آن صورت می گیرد، خواص خود را بهتر حفظ کرده است. خواص چای سفید شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان، اختلالات قلب و عروق ، بهبود بهداشت دهان، ضد پیری، محافظت از اشعه UV  و … می شود. این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است که به حفظ سلامتی و کاهش چروک پوست کمک می کند. چای سفید همچنین بدن از هرگونه باکتری مضر پاک می کند. مصرف چای سفید همچنین به کاهش وزن نیز کمک می کند. چای سفید به سبب دارا بودن کافئین کمتر بهترین جایگزین بجای قهوه می باشد.

چای سفید حاوی مواد مغذی و خواص ضد میکروبی چون تانن ها، فلوراید و فلاونوئیدها مانند کاتچین ها و پلی فنل ها مبی باشد.

آنتی اکسیدان :

وجود رادیکال های آزاد در بدن منجر آسیب به ارگان های بدن می شود. پلی فنول ها در خنثی سازی این رادیکال های آزاد کمک می کند و آنها را تخریب می کنند. مطالعه نشان می دهد که این چای ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی ارگان ها و همچنین پلاسما را افزایش دهد.

بهبود پوست :

حضور رادیکال های آزاد به شدت به روند پیری زودرس کمک می کند . چای سفید با املاح آنتی اکسیدانی می تواند خطر ابتلا به پیری زودرس را کاهش دهد.
مصرف این چای به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند. همچنین چای سفید از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش حفاظت می کند.

سلامت دهان :

 حضور پلی فنل ها، فلاونوئیدها و تانن ها در مهار رشد باکتری های مختلف دهان بسیار موثر است. این چای حاوی فلوراید است در کاهش خطر پوسیدگی دندان یا پوسیدگی حفره دندان مؤثر باشد.

جلوگیری از سرطان :

درست مانند چای سبز، چای سفید ممکن است در جلوگیری از سرطان مانند سرطان ریه مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که این چای از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

بهبود اختلال قلب و عروق :

فلاونوئیدها در محصولات غذایی مختلف مانند چای سفید، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. این ترکیبات موجب کاهش خطر ابتلا به اختلالات قلب و عروق می شوند. فلاونوئیدها همچنین به کاهش فشار خون درمان دیس لیپیدمی، عملکرد اندوتلیال و مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم کمک می کنند.

کاهش وزن :

این چای می تواند سبب چربی سوزی شود. از این رو گنجاندن آن در برنامه غذایی شما می تواند به کاهش وزنتان منجر گردد.

چگونه مصرف کنیم؟

مصرف حدود ۲ تا ۴ فنجان چای سفید دارای مزایای سلامتی زیادی است اما توصیه می شود در فاصله زمانی مصرف شود.
در صورت مشاهده هرگونه حساسیت مصرف آن قطع نمایید. این چای برای تمامی افراد مفید می باشد و تا سه برابر آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع دیگر چای مانند چای سبزدارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید