درمان خانگی قاعدگی دردناک

درمان خانگی قاعدگی دردناک

عادت ماهیانه یا قاعدگی یکه دوره طبیعی در بدن بانوان می باشد. برخی از افراد با مشکل قاعدگی دردناک مواجه هستند. در این مطلب قصد داریم به درمان های خانگی قاعدگی دردناک بپردازیم.

شاید دروهای بسیاری برای درمان قاعدگی دردناک وجود داشته باشد، اما آنچه که مدنظر ما می باشد تنها درمان های خانگی و گیاهان دارویی می باشد. این درمان ها شامل یوگا و مصرف انواع دمنوش نعناع، ​​زنجبیل، جعفری، ریحان، دارچین و آلوئه ورا می باشد. همچنین خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باشد نیز یک درمان خانگی خوب محسوب می شود.

نعنا :

نعناع برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات معده، سوء هاضمه، تهوع و استفراغ استفاده می شود. مصرف دمنوش نعنا کمک می کند تا درد های  قاعدگی کاهش یابد.

زنجبیل :

زنجبیل برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت، کولیک، اسهال، و بیماری های قلبی استفاده می شود. می توانید دمنوشی از زنجبیل تهیه کرده و حداکثر ۳ بار در روز میل کنید. تحقیقات بیانگر اثر بسیار قوی زنجبیل در تسکین درد می باشد.

جعفری :

جعفری دارای خاصیت تنظیم کننده قاعدگی و ضد درد می باشد. از جعفری می توانید دمنوشی تهیه کرده و یا در غذاهای خود از این سبزی استفاده کنید.

گشنیز :

استفاده از گشنیز به طور سنتی در هند به عنوان درمان برای قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار گرفت. بدین منظور می توانید جوشانده ای از آن تهیه و میل کنید.

دارچین :

دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده می باشد. این ادویه همچنین دارای خواص دارویی شامل کاهش درد برای انقباض های قاعدگی، کاهش کلسترول LDL، قند خون، بیماری های قلبی و خواص سرطانی می باشد.

اسفاتیدا :

این گیاه معمولا در خانه های هند یافت می شود. اسفاتیدا یک ادویه است که در مقادیر کم در آشپزی استفاده می شود. پژوهشگران معتقدند که آسفاتیدها می توانند تولید پروژسترون هورمون زنانه را افزایش دهند که به کاهش درد قاعدگی کمک می کند.

آلوئه ورا :

آلوئه ورا نیز یکی از داروهای خانگی برای قاعدگی دردناک است. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، آلوئه ورا دارای ترکیبات آئوائین است که در ارتقای سطح روحی و فعالیت های قاعدگی مؤثر است.

دانه کنجد :

دانه های کنجد به طور سنتی برای مشکلات قاعدگی، به ویژه درد قاعدگی توصیه می شود. دانه های کنجد نیز به طور گسترده در فرهنگ هند مورد استفاده قرار می گیرد.

تمرین یوگا :

در یوگا بسیاری از داروهای تجویز شده برای قاعدگی دردناک وجود دارد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یوگا یکی از بهترین درمان های خانگی است. یوگا به روح شما کمک می کند تا مشکلات جسمی را به راحتی درمان شوند، بدون آنکه دچار دردسر شوید.

مصرف مایعات داغ :

مصرف مایعات داغ تاثیر مثبتی بر روی شرایطی نظیر قاعدگی دردناک دارد. مایعات داغ باعث بهبود گردش خون شده و به کاهش درد و گرفتگی عضلات کمک  می کند.از مصرف چای یا قهوه خودداری کنید. کافئین سبب تحریک در روده می شود که درد قاعدگی را بیشتر می کند.

رژیم غذایی سالم :

رژیم غذایی سالم برای درمان قاعدگی دردناک ضروری است. رژیم متعادل حاوی پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی های غیر اشباع ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. یک رژیم غذایی سالم به قوی تر شدن بدن کمک می کند.

این موارد برخی از راهکارهای خانگی برای کاهش درد قاعدگی می باشد. در صورتی که درد شما ادامه دار و یا غیرقابل تحمل می باشد به پزشک مراجعه کنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید