برای درمان سرماخوردگی چه کنیم

برای درمان سرماخوردگی چه کنیم

سرماخوردگی یکی از بیماری های ویروسی است که در فصل زمستان بسیار شیوع پیدا می کند . در وب سایت اسطودوخوس و در این مطلب قصد بیان راهکار هایی خانگی برای درمان این بیماری را داریم .

عسل :

عسل یکی مواردی است که برای درمان سرماخوردگی فواید بسیار دارد . عسل همچنین موجب پیشگیری از سرماخوردگی می شود . بدین منظور می توانید در فصول سرد چون زمستان ، صبحانه عسل میل کنید .

بابونه :

گیاهان دارویی در درمان سرماخوردگی بسیار مفیدند . بابونه یکی از گیاهان دارویی بسیار موثر می باشد . بدین منظور می توانید دمنوشی از بابونه به تنهایی یا به همراه چوب میخک تهیه کرده و میل کنید . همچنین برای باز شدن منافذ تنفسی و آبریزش بینی بخوری از بابونه تهیه کنید .

دارچین :

دارچین یک گیاه ضد ویروسی و ضد باکتری است . در زمان سرماخوردگی می توانید اندکی دارچین را به غذا و یا نوشیدنی های خود بیفزایید . دارچین همچنین در درمان سرفه بسیار موثر است .

کرفس :

کرفس دارای ویتامین C بسیار می باشد . به این سبب نوشیدن آب کرفس بسیار می تواند مفید باشد . برای طعم بهتر این نوشیدنی می توانید اندکی آب پرتقال به آن اضافه کنید .

اسطوخودوس :

اسطوخودوس از جمله گیاهان بسیار شناخته شده در طب سنتی می باشد . استنشاق بوی اسطوخودوس و بخور اسطوخودوس موجوب باز شدن منافذ و از بین رفته سرفه می شود . بدین منظور می توانید چند قطره اسانس از اسطوخودوس را هنگام خواب روی بالشت بریزید .

اکالیپتوس :

بخور این گیاه برای رفع سرفه و باز شدن راه های تنفسی بسیار مفید است .

زنجبیل :

این گیاه ضد ویروسی بوده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند . این گیاه همچنین در زمان سرماخوردگی نیز مفید بوده ، از این رو دم کرده از ریشه این گیاه تهیه کرده و میل کنید .

آویشن :

آویشن یکی از گیاهان دارویی دارویی مفید در درمان و کاهش علائم سرماخوردگی می باشد . می توانید دمنوش و یا بخور از آن تهیه و استفاده کنید .

از دیگر گیاهان در درمان سرماخوردگی و کاهش عوارض آن می توان به بنفشه ، خطمی ، سیاهدانه ، آناناس ، اقطی و … می توان نام برد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید