درمان های موثر برای خشکی پوست

درمان های موثر برای خشکی پوست

مشکلات پوستی همواره در جهان مورد توجه بوده است . خشکی پوست یکی از این مشکلات است که هر ساله میلیون ها نفر از آن رنج می برند .

خشکی پوست به علت کمبود رطوبت پوست ، به خصوص در فصل زمستان و یا در فصل های خشک ، رخ می دهد . راه حل های خانگی بسیاری برای درمان خشکی پوست وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم . روغن نارگیل ، کپسول ویتامین E، آلوئه ورا و … برخی از راه حل های مربوط به خشکی پوست هستند .

در برخی افراد خشکی پوست یک مشکل دائمی و در برخی از افراد یک مشکل فصلی می باشد . خشکی پوست ممکن از ناشی از مشکلات کبدی نیز باشد . در زیر چند راه حل برای درمان خشکی پوست به شما معرفی خواهیم کرد .

نوشیدن منظم آب:

شایع ترین درمان خانگی که می تواند برای درمان خشکی  پوست استفاده شود ، نوشیدن حداقل هشت تا ده لیوان آب در روز می باشد . این کار کمک می کند تا مقدار آب بدن کنترل شود ، در نتیجه پوست شما همواره دارای رطوبت خواهد بود . آب همچنین مواد سمی را از بدن خارج می کند ، از این روموادی را که رطوبت پوست را می گیرند ، خارج می شوند .
بعضی از متخصصان پزشکی معتقدند که خوردن آب آشامیدنی به مدت ۱۵ دقیقه هر روز یک درمان مناسب برای پوست خشک محسوب می شود . 

آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک درمان عالی برای مشکلات پوستی است . شما می توانید از کِرِم های آلوئه ورا ، ماسک های آلوئه ورا در بازار استفاده کنید . همچنین می توانید از آلوئه ورا ماسکس تهیه کرده یا با نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا در روز به افزایش رطوبت پوست کمک کنید .

رژیم غذایی مناسب:

رژیم غذایی شما نقش مهمی در کنترل رطوبت پوست دارد . مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین می تواند به درمان این بیماری کمک می کند .

شیر و روغن بادام:

یک لیوان شیر با ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام به طور مرتب روی پوست خشک خود قرار دهید تا نتیجه آن را مشاهده کنید .

آووکادو:

آووکادو را خرد کنید و آن را روی پوست خشک قرار دهید . آووکادو به تنهایی به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخته می شود .

روغن کنجد:

قرار دادن روغن کنجد در قسمت های خشک پوست می تواند به شما کمک کند تا این مشکل را برای همیشه از بین ببرید .

روغن بچه:

روغن بچه یک درمان عالی برای کسانی است که مشکلات پوستی دارند ، زیرا دارای عناصر بسیار مرطوب کننده است که موجب نرمی و لطافت پوست می شود .

روغن نارگیل :

روغن نارگیل ، مخلوط با روغن زیتون، یک درمان خانگی مفید برای خشکی پوست است .

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید