روش هایی خانگی برای سفید شدن دندان

روش هایی خانگی برای سفید شدن دندان

دندان های زرد موجب کاهش زیبایی لبخند و حتی چهره می شود .  اگر شما دارای این مشکل هستید ، ما راهکار هایی خانگی برای سفید شدن دندان را در این مطلب به شما معرفی می کنیم .


باید به یاد داشته باشید که استفاده از این راهکار ها زمان می برد ، پس برای سفید شدن دندان هایتان صبور باشید .

غرغره روغن کنجد :

یک قاشق غذا خوری روغن کنجد را برداشته و غرغره کنید . سعی کنید روغن با دندان هایتان برخورد کند . این کار به مدت ۱۵ دقیقه ادامه دهید . سپس دهان خود را بشویید . همچنین می توانید یکبار دیگر اینکار را بعد از گذشت ۳۰ ثانیه تکرار کنید . بعد از انجام اینکار دهان خود را با آب بشویید . معمولا صبح ها یا بعد از مسواک زدن ، زمان مناسبی برای انجام اینکار است . در عرض چند ماه شما شاهد سفید شدن دندان هایتان خواهید بود . از روغن نارگیل و روغن زیتون نیز می توانید به جای روغن کنجد استفاده کنید .

شکلات تیره :

شاید جالب باشد که بدانید شکلات تیره موجب سفیدی دندان می شود . شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین می باشد که جوییدن آن موجب از بین رفتن زردی دندان می شود .

هویج :

خواص هویج برای چشم برای همگان آشکار است . هویج را به خوبی بشویید و به صورت خام بجوید . هویج دندان ها را پاکسازی می کند . این میوه از تشکیل پلاکت روی سطح دندان جلوگیری می کند . پس از مدتی شما شاهد تغییر رنگ دندان هایتان خواهید بود .

پوست موز :

موز رسیده ای را انتخاب کنید . پوست را بگیرید و قطعه ، قطعه کنید . این پوست را به دندان های خود به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مالش دهید . سپس دندان هایتان را مسواک کنید . موز حاوی برم و پتاسیم می باشد که به طور طبیعی موجب سفید شدن دندان می شود .

توت فرنگی :

توت فرنگی دارای اسید مالیک ( نوعی آنزیم ) است . این آنزیم به طور طبیعی سبب تمیز شدن و سفید شدن دندان ها می گردد . شما می توانید توت فرنگی را له کرده با بکینگ پودر مخلوط کنید و روی دندان ها قرار دهید . همچنین می توانید با خوردن توت فرنگی نیز این نتیجه را بگیرید .

سرکه سیب :

غرغره سرکه سیب موجب سفیدی دندان می شود . سرکه موجب از بین رفتن لک دندان و از بین رفتن باکتری ها می شود . شما می توانید روزی یکبار سرکه را غرغره کنید .

آب لیمو و بکینگ پودر :

خمیری از آب لیمو و بکینگ پودر تهیه کنید . این خمیر را با استفاده از انگشت و پنبه روی دندان قرار دهید . اجازه دهید این خمیر به مدت ۱ دقیقه روی دندان هایتان باقی بماند . توجه داشته باشید لیمو اسیدی است و استفاده بیش از حد از آن موجب آسیب مینای دندان شود .

توجه داشته باشید که این موارد راهکار های خانگی هستند . بنابراین دلایل علمی و اثبات شده پشت آن ها نیست .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید