روش های خانگی برای درمان درد مفاصل

روش های خانگی برای درمان درد مفاصل

آزادی در حرکت نعمتی است که تا زمانی که به دچار محدودیت نشویم ، به ان پی نمی بریم . به سبب التهابات یا کهولت سن غضروف بین استخوان ها دچار آسیب می شود . این آسیب سبب درد و محدودیت حرکتی می شود .

دارو های بسیاری برای درمان مفاصل وجود دارد . در این مطلب قصد داریم با برخی از راهکار های خانگی درد مفاصل و استخوان ها را کاهش داده و سبب بهبود ان ها شویم .

دمنوش زردچوبه و زنجبیل :

زردچوبه و زنجبیل ، هر دو دارای خاصیت ضد التهابی می باشند . از این رو برای درمان بیماری هایی چون آتروز بسیار مفید می باشد . بدین منظور به ۲ فنجان آب ، یک دوم قاشق چای خوری زنجبیل و یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه نیاز داریم . برای تهیه دمنوش آب را به جوش آورده به همراه زردچوبه و زنجبیل بگذارید تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد . می توانید در هنگام مصرف مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید .

نمک :

نمک حاوی سولفات منیزیم می باشد . این ماده سبب تسکین درد مفاصل می شود . بدین منظور به یک کاسته آب گرم و یک دوم فنجان نمک نیاز دارید . نمک و آب گرم را با هم مخلوط کنید . مفاصل خود را در مایع فرو کنید . همچنین می توانید این کار را در وان حمام اجرا کنید و در ان به مدت ۱۵ دقیقه قرار بگیرید .

رژیم غذایی :

مصرف غذا هایی که دارای منزیم بالایی هستند نیز به درمان مشکلات مفاصل کمک می کند . از این مصرف سبزیجات مانند اسفناج و آجیل و حبوبات ( لوبیا ) توصیه می شود .

روغن زیتون :

روغن زیتون سبب می شود تا درد مفاصل شما کاهش یابد . در روغت زیتون آنزیم هایی یافت می شود که موجب کاهش التهاب مفاصل شده و به بهبود آن ها کمک می کند .
بدین منظور روزی دوبار می توانید مفاصل خود را آغشته به روغن زیتون کنید و به آرامی ماساژ دهید .

برگ قاصدک :

برگ های قاصدک دارای ویتامین A  و  C می باشد . از این رو به ترمیم بافت های آسیب دیده بسیار کمک می کند . این گیاه در درمان ارتروز نیز بسیار مفید می باشد . بدین منظور شما به ۳ قاشق چایخوری برگ تازه یا خشک شده قاصدک و ۱ فنجان آب جوش نیاز دارید . برگ ها را به همراه آب جوش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید . می توانید در هنگام مصرف اندکی عسل نیز به ان بیفزایید .

توت فرنگی :

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت ، مشخص شد توت فرنگی در درمان التهابات مفاصل بسیار موثر می باشد . شما می توانید مقداری از توت فرنگی را خشک کرده و با آب جوش دم کرده و میل کنید . همچنین می توانید از میوه تازه آن نیز میل کنید .

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید