روغن های گیاهی برای تقویت حافظه

روغن های گیاهی برای تقویت حافظه

یکی از کاربرد های روغن های گیاهی برای تقویت حافظه می باشد. در ادامه این بخش به شما انواع اسانس های گیاهی تقویت کننده حافظه معرفی خواهیم کرد.


از روغن های گیاهی در آروماتراپی ، در ترکیب با روغن های دیگر و درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود. اسانس های گیاهی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت پوست ، بهبود سیستم عصبی ، تنظیم هورمون ها می شود اما یکی از مهم ترین خواص روغن های گیاهی تقویت حافظه می باشد. مصرف اسانس های گیاهی سبب افزایش تمرکز شده و عملکرد کلی مغز شما بهبود می بخشد.
توجه داشته باشید قبل از مصرف از نداشتن حساسیت به این روغن ها مطمئن شوید.

موثر ترین اسانس های گیاهی برای تمرکز عبارتند از اسانس پرتقال، لیمو، رزماری، اسطوخودوس، قبرس، نعناع، ​​چوب سدر و گریپ فروت، و …

روغن های گیاهی برای تقویت حافظه :

  • روغن رزماری

اگر شما دارای مشکلات هستید، یکی از بهترین روغن هایی که می توانید استفاده کنید، رزماری است. مطالعات متعدد بیانگر تاثیر به سزای این گیاه بر روی حافظه می باشد.

خواص موجود در این روغن می تواند هشیاری و افزایش عملکرد شناختی را افزایش دهد.

  • روغن مرکبات نارنجی

بسیاری از اسانس های مرکبات قادرند مغز را تحریک کنند و توانایی مغز را برای تمرکز روی یک موضوع واحد افزایش می دهند.

  • روغن سدر

این روغن، یک روغن شناخته شده برای آرامش بخشی می باد. چند قطره از این روغن می تواند خواب شما را تنظیم کرده و سبب بهبود عملکرد مغز شود.

  • روغن نعناع

این اسانس قادر به افزایش هوشیاری و تمرکز است. می توانید چند قظره از آن را به آب اضافه کنید و بخور بگیرید.

  • روغن اسطوخودوس

اگر چند قطره از اسطوخودوس را قبل از خواب روی بالشت خود بچکانید یا بو بکشید، می توانید اثر شگفت انگیز آن را روی سیستم عصبی خود حس کنید. این آرامش در اعصاب سبب تمرکز بهتر و عملکرد بهتر حافظه می شود.

ترکیب روغن ها برای تقویت حافظه :

علاوه بر روغن های گفته شده، ترکیباتی از روغن های مختلف نیز می تواند برای شما مفید باشد. در زیر چند نمونه از ترکیبات مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.
گریپ فروت (۸ قطره)، ریحان (۵ قطره)، ترنج (۵ قطره) و اسطوخودوس (۲ قطره) را مخلوط کنید و ۲-۳ قطره روی گردن خود بریزید. این روغن برای افزایش تمرکز شما بسیار مفید است.

اسطوخودوس (۱ قاشق چایخوری)، ترنج (۱/۲ قاشق چایخوری)، نعناع (۱/۲ قاشق چایخوری)، سدر (۳۵ قطره) و بابونه (۱۰ قطره) اسانس. از این ترکیب می توانید به صورت آروماتراپی استفاده کنید. این ترکیب برای آرامشبخشی به شما بسیار موثر می باشد.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید