فواید آلوئه ورا در طب سنتی

فواید آلوئه ورا در طب سنتی

آلوئه ورا یکی از گیاهان بسیار قوی در طب سنتی می باشد. گیاه آلوئه ورا دارای فواید گوناگونی است که هرکدام بسیار حائز اهمیت می باشد.


از جمله فواید آلوئه ورا شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، تاخیر در روند پیری، درمان درماتیت ، کاهش مشکلات قاعدگی، کاهش درد و بهبود زخم، درمان تهوع، درمان زخم ، کاهش سطح قند خون و کلسترول ، کاهش استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، جلوگیری از سرطان، رفع عوارض جانبی درمان رادیوتراپی، افزایش رشد مو می باشد.

آلوئه ورا در بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیایی، ایرانیان، یونانی، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان بسیار شناخته شده می باشد. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک حال بهتری دارد و امروزه در اکثر نقاط جهان یافت می شود.
به سبب فواید آلوئه ورا از آن در لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و سایر لوازم آرایشی استفاده می شود.

بهبود هضم :

آلوئه ورا برای هضم مناسب مناسب است. همچنین جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد و سبب دفع عناصر مضر از بدن می شود. همچنین گوارش شما را بهبود بخشیده و از یبوست جلوگیری می کند.
آلوئه ورا ترکیباتی به نام پلی ساکارید دارد که می تواند بسیاری از اختلالات گوارشی و زخم را درمان کند. بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که آلوئه ورا  در درمان بیماری هایی مانند کرون، زخم های گوارشی و سایر اختلالات دستگاه گوارش موثر است.

افزایش ایمنی :

نوشیدنی های ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی هستند که به طور موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می کند. همچنین باعث گردش خون بهتر و در نتیجه سلامت شما می شود. هنگامی که خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی به درون سلول ها راحت نفوذ کرده و سبب بهبود وضعیت جسمانی شما می شود.

مهار رشد سلول های سرطانی :

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد تومور است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خواص ضد تومور و ایمن سازی بدن به سبب حضور پلی ساکارید در آلوئه ورا می باشد. با

درمان عوارض جانبی رادیوتراپی :

در طول درمان سرطان، پرتودرمانی یکی از راه های درمان است. پرتودرمانی سبب ایجاد عوارض ناخوشایندی در بیماران می شود. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به ناحیه مورد تابش باعث می شود که عوارض پرتودرمانی کاهش یابد.

مراقبت از پوست :

از دیگر فواید آلوئه ورا بهبود پوست می باشد. در واقع تاثیر آلوئه ورا  برای بهبود انواع مشکلات پوستی بسیار موثر است. به همین سبب از آلوئه ورا در درمان زخم ها، آکنه و پسوریازیس ، انواع لک استفاده می کنند.
آلوئه ورا به جوانسازی پوست بسیار کمک می کند. همچنین از چین و چروک پوست جلوگیری می کند و سبب نرم شدن پوست می شود.

مراقبت از مو :

آلوئه ورا ثابت کرده است که یک انتخاب عالی برای افزایش رشد مو است. آلوئه ورا دارای خواصی است که  از طاسی مو جلوگیری می کند. همچنین سلامت مو را افزایش می دهد.

کاهش درد آرتروز :

درد  دارای خواص ضد التهابی می باشد. از این رو درد و تورم ناشی از انواع التهابات را کاهش می دهد. آلوئه ورا برای کاهش درد آتروز بسیار می تواند مفید باشد. همچنین آوئه ورا درد مفاصل و کمر را نیز کاهش می دهد .

از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند :

ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، B1، B2، B6 و ویتامین A، E، C، نیاسین و اسید فولیک است. این ویتامین ها برای عملکرد مناسب بدن انسان مورد نیاز هستند. بنابراین، سیستم دفاعی بدن با مصرف آوئه ورا تقویت می شود.

درمان بیماریهای دهان و دندان :

آلوئه ورا بیماری های دندان و لثه را نیز درمان می کند.این یک درمان خانگی است که به راحتی می توانید آن را امتحان کنید.بدین منظور می توانید آب آلوئه ورا را امتحان کنید.

 

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید