۹ فواید ازگیل ژاپنی برای انواع بیماری ها

۹ فواید ازگیل ژاپنی برای انواع بیماری ها

ازگیل ژاپنی یکی از میوه های پرطرفدار و خوشمزه می باشد . فواید ازگیل ژاپنی بسیار است .

هنگامی که در جنوب چین یا ژاپن قدم می زنید ، حتما با درخت ازگیل ژاپنی مواجه می شوید . ازگیل ژاپنی در ایران به انبه معروف است . در این مطلب قصد داریم با ۹ تا از بهترین فواید ازگیل ژاپنی آشنا شویم .

۱ . کنترل فشار خون :

ازگیل ژاپنی حاوی پتاسیم می باشد . این ماده مغذی سبب گشادی عروق و سیستم قلب می گردد . گشادی عروق ، موجب کاهش فشار خون می شود . پتاسیم به عنوان یک تقویت کننده برای مغز نیز شناخته می شود . این ماده سبب افزایش جریان خون به مویرگ های مغز می شود .

۲ . پیشگیری از دیابت :

ازگیل ژاپنی به عنوان یک ماده برای درمان دیابت و قند خون شناخته می شود . بخصوص افرادی که به طور منظم از این میوه مصرف می کنند ، شاهد کاهش ان خواهند بود . دم کرده برگ های این گیاه برای تنظیم انسولین و قند که سبب تنظیم دیابت می شود ، بسیار مفید است .

۳ . ضد سرطان :

ازگیل ژاپنی دارای تعدادی آنتی اکسیدان می باشد . آنتی اکسیدان ها قادر به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن ، که به عنوان یک محصول فرعی و طبیعی از متابولیسم است ، است . این مولوکول ها با الکترون جفت نشده خود می تواند سبب آسیب موکول های سالم و در نتیجه ایجاد سلول های سرطانی شوند . دمنوش این گیاه ارتباط مستقیمی با کاهش وقوع سرطان دارد .

۴ . بهبود سیستم تنفسی :

دمنوش ازگیل ژاپنی سبب دفع اخلاط و عفونت های تنفسی می شود . هنگامی سرما خورده اید ، یا سرفه می کنید و … زمانی است که باکتری ها می توانند در آنجا تجمع کنند . ازگیل ژاپنی به شما کمک می کند تا این محل ها را پاکسازی کنید .

۵ . تقویت سیستم ایمنی بدن :

ازگیل ژاپنی منبع ویتامین C می باشد . این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است . این ویتامین سبب تحریک تولید سلول های سفید خون می شود . تولید سلول های سفید خون موجب مقابله بهتر با عوامل بیماری زا می شود . این ویتامین همچنین سبب تولید کلاژن می شود . کلاژن موجب رشد و ترمیم بافت های آسیب دیده سراسر بدن می گردد .

۶ . بهبود گوارش :

پکتین نوعی فیبر است که در ازگیل ژاپنی یافت می شود . پکتین ، موجب راحت تر شدن گوارش می شود . فیبر همچنین موجب حرکت راحت تر مدفوع و نظم روده می شود . اگر شما از یبوست ، اسهال ، دل درد ، نفخ و یا دیگر اختلالات معده رنج می برید ، ازگیل ژاپنی بسیار برای شما مفید خواهد بود .

۷ . سطح کلسترول :

تحقیقات بیانگر ارتباط ازگیل ژاپنی با سطح کلسترول می باشد . البته این تحقیق هنوز تایید نشده است . افرادی که به طور منظم از میوه و دم کرده ازگیل ژاپنی استفاده کردند ، سطح کلسترول پایین تری دارند .

۸ . تقویت استخوان :

امروزه پوکی استخوان یک مشکل بزرگ محسوب می شود . زنان و زنانی یائسه می شوند ، نسبت به سایرین بیشتر دچار این مشکل می شوند . این میوه به سبب داشتن ویتامین ها ، مواد مغذی و … موجب افزایش تراکم استخوان در نقاط مختلف بدن می شود .

۹ . بهبود سیستم گردش خون :

یکی از فواید ازگیل ژاپنی بهبود سیستم گردش خون است . کمبود آهن در بدن موجب کم خونی می شود . ازگیل ژاپنی حاوی مقادیر بسیار زیادی آهن می باشد . آهن وظیفه حمل و نقل سلول های قرمز خون و اکسیژن را دارد . در نتیجه کمبود آهن موجب جریان نادرست خون می شود . با مصرف ازگیل ژاپنی و بهبود گردش خون ،انرژی افزایش می یابد و دیگر سیستم های بدن نیز به درستی کار خود را انجام می دهند .

 

فواید ازگیل ژاپنی

توجه :

به خاطر داشته باشید ، مصرف بی رویه هر ماده غذایی مضر می باشد . برگ های ازگیل ژاپنی نیز اندکی سمی است . مصرف بی رویه این گیاه موجب آسیب شما خواهد شد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید